УРОК 8. СВІТ
ДИТЯЧИХ ІГОР
Мета. Визначити особливості відтворення
енергії, ритму життя в музиці. Формувати образно-асоціативне мислення,
особистісне ставлення до музики, вміння її оцінювати. Розвивати
художньо-творчі та загальні здібності учнів. Виховувати почуття патріотизму,
відповідальності за справу.
Музично-дидактичний матеріал: укр. нар. пісня «Вийди, вийди, сонечко»,
С. Прокоф’єв
«Базіка», М. Степаненко «Дражнилка», лічилка
«Котилася торба», Ю. Шевченко «Диво-місто Навпаки».
Обладнання:
підручник «Музичне мистецтво» 4
кл. (Л. Аристова, В. Сергієнко), музичні інструменти; комп'ютер;
фонохрестоматія.
Тип
уроку: комбінований
урок.
ХІД УРОКУ
1. Організаційний етап
уроку.
Вхід учнів до
класу (кабінету).
2. Актуалізація музичного
досвіду учнів.
— Яка музика прозвучала на початку
сьогоднішнього уроку?
— Які почуття вона викликала у вас?
3. Мотивація навчальної діяльності.
Ви, напевно, як і всі діти, дуже
полюбляєте грати в різні ігри. У давнину діти також любили різні забавки та
ігри, більшість із яких супроводжувалася піснями жартівливого характеру: потішками,
закличками, промовлянками, дражнилками, скоромовками, лічилками. Дуже часто саме дітлахи різного
віку допомагали батькам по господарству, зокрема, пасти гусей, овець, корів.
Звідси й виникли назви ігор: «Гуси», «Квочка», «Кози» тощо. Перед початком гри
діти, зазвичай, промовляли лічилку, щоб визначити ролі кожного.
Звернімося до словничка
4. Розучування та виконання
поспівки-лічилки «Котилася торба».
5. Мотивація навчальної
діяльності.
У давнину люди вірили в сили
природи та слова, тому зверталися до природних явищ, стихій і об’єктів у
коротких віршах — закличках. Люди вірили, що, промовляючи заклички, зможуть
вплинути на погоду, врожайність або саму людину.
Звернімося до словничка
6. Слухання української народної пісні «Вийди,
вийди, сонечко» .
- Для чого і коли співають цю пісню?
- Кого закликають діти в пісні?
- З якою динамікою її співають і чому?
- З яким настроєм необхідно її виконувати?
7. Мотивація навчальної
діяльності.
Звернімося до словничка
Скоромовка може складатися лише
з однієї фрази, яка будується на поєднанні (повторенні) слів і звуків, складних
для вимови.
Пригадайте
музичний твір С. Прокоф'єва на
вірші А. Барто «Базіка». Чи зустрічаються в ньому елементи скоромовки? У чому особливості цього
твору?
8.
Слухання. С. Прокоф’єв «Базіка» (фрагмент).
9. Мотивація
навчальної діяльності.
Звернімося до словничка
10. Слухання п'єси "Дражнилка" Михайла Степаненка.
11. Розучування пісні Ю.
Шевченка «Диво-місто Навпаки».
"+"
"-"
12. Підсумок уроку.
— Яка музика звучала на сьогоднішньому
уроці?
— Які її образи?
— Які почуття вона у вас викликала?
Немає коментарів:
Дописати коментар