неділя, 22 жовтня 2017 р.

УРОК 8. СВІТ ДИТЯЧИХ ІГОР
  Мета. Визначити особливості відтворення енергії, рит­му життя в музиці. Формувати образно-асоціативне мислення, особистісне ставлення до музики, вміння її оціню­вати. Розвивати художньо-творчі та загальні зді­бності учнів. Виховувати почуття патріотизму, відповідальності за справу.
Музично-дидактичний матеріал: укр. нар. пісня «Вийди, вийди, сонечко»,
С. Прокоф’єв «Базіка», М. Степаненко «Дражнилка», лічилка «Котилася торба», Ю. Шевченко «Диво-місто Навпаки».
Обладнання: підручник «Музичне мистецтво» 4 кл. (Л. Аристова, В. Сергієнко), музичні інструменти; комп'ютер; фонохрестоматія.
Тип уроку: комбінований урок.

ХІД УРОКУ
1. Організаційний етап уроку.
Вхід учнів до класу (кабінету).
2. Актуалізація музичного досвіду учнів.
  Яка музика прозвучала на початку сьогоднішнього уроку?
  Які почуття вона викликала у вас?
3. Мотивація навчальної діяльності.
          Ви, напевно, як і всі діти, дуже полюбляєте грати в різні ігри. У давнину діти також любили різні за­бавки та ігри, більшість із яких супроводжувалася піснями жартівливого характеру: потішками, закличка­ми, промовлянками, дражнилками, скоромовками, лічил­ками. Дуже часто саме дітлахи різного віку допомагали батькам по господарству, зокрема, пасти гусей, овець, корів. Звідси й виникли назви ігор: «Гуси», «Квочка», «Кози» тощо. Перед початком гри діти, зазвичай, промов­ляли лічилку, щоб визначити ролі кожного.
Звернімося до словничка
Лічилка — невеликий віршик із лічбою в дитя­чій грі. Виконується в чіткому ритмі.

4. Розучування та виконання поспівки-лічилки «Котилася торба».


5. Мотивація навчальної діяльності.
У давнину люди вірили в сили природи та слова, тому зверталися до природних явищ, стихій і об’єктів у коротких віршах — закличках. Люди вірили, що, промовляючи заклички, зможуть вплинути на погоду, врожайність або саму людину.
Звернімося до словничка
Пісні-заклички — короткі пісні, у яких зверта­ються до природи, довкілля, людини.
6. Слухання української народної пісні «Вийди, вийди, сонечко» .
 - Для чого і коли співають цю пісню?
 - Кого закликають діти в пісні?
 - З якою динамікою її співають і чому?
 - З яким настроєм необхідно її виконувати?

7. Мотивація навчальної діяльності.
Звернімося до словничка
Скоромовки — невеликі промовки гуморис­тичного спрямування.

Скоромовка може складатися лише з однієї фрази, яка будується на поєднанні (повторенні) слів і звуків, складних для вимови.
Пригадайте музичний твір С. Прокоф'єва на вірші А. Барто «Базіка». Чи зустріча­ються в ньому елементи скоромовки? У чому особливості цього твору?
8. Слухання. С. Прокоф’єв «Базіка» (фрагмент).

9. Мотивація навчальної діяльності.
Звернімося до словничка
Дражнилки — ритмізовані вислови, якими одні діти виражають власне недружнє ставлення до інших.

10. Слухання п'єси "Дражнилка" Михайла Степаненка.
11. Розучування пісні Ю. Шевченка «Диво-місто Навпаки».
"+"

"-"

12. Підсумок уроку.
  Яка музика звучала на сьогоднішньому уроці?
  Які її образи?

  Які почуття вона у вас викликала?

Немає коментарів:

Дописати коментар