четвер, 5 жовтня 2017 р.

УРОК 6. СЯЙВО КОЗАЦЬКОЇ СЛАВИ
Мета. Визначити особливості відтворення енергії, рит­му життя в музиці. Формувати образно-асоціативне мислення, особистісне ставлення до музики, вміння її оціню­вати. Розвивати художньо-творчі та загальні зді­бності учнів. Виховувати почуття патріотизму, відповідальності за справу.
Музичний матеріал: Є. Адамцевич «Запорізький марш», С. Гулак-Артемовський Танці з опери «Запорожець за Дунаєм», укр. нар пісня «Ой на горі та й женці жнуть».
Обладнання: підручник «Музичне мистецтво» 4 кл. (Л. Аристова, В. Сергієнко), музичні інструменти; комп'ютер; фонохрестоматія.
Тип уроку: комбінованийурок.
ХІД УРОКУ
1. Організаційний етап уроку.
Вхід учнів до класу (кабінету).
Музичне вітання.
2. Актуалізація музичних вражень, опорних знань учнів.
Бесіда-діалог учителя з учнями щодо їхніх музичних вражень.
3. Виконання пісні «Ой на горі та й женці жнуть».
4. Мотивація навчальної діяльності.
Більшу частину свого життя козаки проводили в численних походах, оскільки постійно виникала необхідність обороняти українські землі від воро­гів, визволяти побратимів із полону в сусідніх державах (зокрема, у Кримському ханстві, Туреччині). Такі походи могли тривати місяцями, тому й не дивно, що під час степових і морських подорожей козаки складали чимало пісень, аби підняти свій бойовий дух.
5. Слухання. Є. Адамцевич «Запорізький марш».
 - Який характер твору?
 - Що виникло у твоїй уяві під час прослуховування маршу?
 - Як змінюється динаміка?
 - Інтонації якої пісні використав композитор у цьому творі?
6. Мотивація навчальної діяльності.
Козаки полюбляли не лише співати, а й танцю­вати. В опері «Запорожець за Дунаєм» видатного україн­ського композитора Семена Гулака-Артемовського зву­чать п’ять танців: дівочий хоровод, «Український танок», «Чорноморський козак», «Запорозький козак», «Коза­чок» . За сюжетом опери, хлопці й дівчата повертаються з поля — закінчилися жнива й розпочалося свято врожаю, яке неможливо уявити без танців і пісень. Усі танці, що відбуваються на сцені, — різного характеру.
7. Слухання. С. Гулак-Артемовський. Танці з опери «Запорожець за Дунаєм»
 - Який характер танцю?
 - Як змінюється мелодія, ритм, динамі­ка?
 - Що притаманне українським танцям, які прослухали?
8. Підсумки уроку.

Що об'єднує музику, яка звучала на уроці?

Немає коментарів:

Дописати коментар