урок 6
Тема. Сучасне життя танцю.
Мета. Формувати в учнів загальне
уявлення про стилі в музичному. Поглибити знання про латиноамериканську музику.
Розвивати вміння спостерігати за динамічним розвитком музичних образів.
Формувати навички втілення емоційно-образного змісту музичного твору в процесі
його виконання. Виховувати інтерес до інструментальної музики.
Музичний матеріал: Астор П’яццола, «Лібертанго», Хосеіто Фернандес,
«Гуантанамера», Зекінья де Абреу «Тіко-тіко» (слухання); Н. Май «На нашій Україні» (виконання).
Тип уроку: урок поглиблення теми.
Обладнання: музичні інструменти (баян), магнітофон (музичний
центр,DVD), підручник «Музичне мистецтво» 7 кл. (Л.Масол,
Л.Аристова).
ХІД УРОКУ
1. Організаційний етап уроку.
Вхід учнів до класу (кабінету) під
звучання «Лібертанго» Астора П’яцоли.
2. Актуалізація музичних вражень, досвіду учнів.
—
З якими музичними враженнями ви
прийшли сьогодні на урок?
— Які асоціації викликала у вас музика, що звучала на
початку уроку?
3. Мотивація навчальної
діяльності учнів.
Одним із найцікавіших народних танців є танго, який виник у Аргентині. У минулому танго танцювали чоловіки,
щоб здобути прихильність жінок, та згодом танець почали виконувати в парі.
Музика танго вирізняється енергійним і чітким ритмом, а власне танець відображає
складні взаємовідносини між закоханими, їхні почуття одне до одного. Отримавши
розвиток на батьківщині, на початку XX ст. «тангоманія» поширилася Європою,
Північною Америкою і навіть Австралією.
Сьогодні, окрім аргентинського танго,
існують й інші стилі, зокрема уругвайське танго, бальне танго (американського і
міжнародного стилю), фінське танго і старовинне танго. Основне розмежування
— це танго соціальне (аргентинське) і танго бальне.
Спочатку музика танго створювалася виключно як
супровід до танців. Як самостійний інструментальний твір цей танець з’явився
завдяки аргентинському композиторові та виконавцю Астору П'яццолі, якого прозвали «батьком танго».
Твір « Лібертанго» («Libertango»)
був написаний Астором
П’яццолою в 1974 р. в Італії. Композиція, назва якої виникла внаслідок
поєднання двох іспанських слів «libertad» (воля) і «tango» (танго), вважаються своєрідним рубіжем у
творчості П’яццолн — від класичного танго до власного стилю «Tango Nuevo ». Чимало відомих музикантів виконували
«Libеrtango».
4. Слухання.
А. П’яццола «Лібертанго».
- Який настрій
музики?
- Висловте
власне ставлення до прослуханої музики.
- Чим
відрізняється музика класичного танцю танго під твору Астора П'яццоли «Лібертанго»?
5.
Мотивація навчальної діяльності учнів.
Неможливо уявити сучасне танцювальне
мистецтво, кіно, театр і телебачення без надзвичайно чуттєвих, енергійних і розмаїтих
латиноамериканських танців.
Це дивовижне поєднання традицій
індіанської, африканської та іспанської культур. Однак найбільшого впливу
латиноамериканські танці зазнали саме від іспанської музики. А зародилися вони
на Кубі в середині XIX ст. Сьогодні
поняття «латиноамериканські танці» об'єднує чимало течій. До основних з них належать
самба, румба, ча-ча-ча, пасодобль, джайв.
Румба — парний кубинський танець африканського походження.
Вирізняється цей танець з-поміж інших передусім плавними рухами
в поєднанні із широкими кроками. Найвідомішою в усьому світі мелодією румби с «Guantanamera» («Гуантанамера»), яку написав Хосеіто
Фернандес у 30-х рр. XX ст. на вірш
Хосе Марті. У пісні йдеться про мешканку кубинської провінції Гуантанамо.
Сьогодні цю композицію вважають класикою латиноамериканського танцю.
6. Слухання. Х. Фернандес
«Гуантанамера».
- Які характерні особливості прослуханої музики?
- Схарактеризуйте музичну мову твору (ритм, темп,
характер, динаміку тощо).
7. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Не менш улюбленим латиноамериканським
танцем с самба, що виникла о Бразилії і сьогодні є
одним з національних символів цієї країни. Самба здобула світове визнання
завдяки бразильським карнавалам, найвідоміший з яких відбувається в
Ріо-де-Жанейро. У Бразилії виникли найрізноманітніші напрями самби, які
розвиваються у численних танцювальних школах.
Бразильський композитор Зекінья де Абреу
в 1917 р. написав інструментальну мелодію «Тісо-Тісо no Fubа», яку знає весь світ під скороченою
назвою «Тісо-Тісо». Цю мелодію досі люблять і пам’ятають майже в усіх країнах
світу, хоча з моменту її створення минуло майже сто років!
8. Слухання. З. Абреу «Тіко-тіко».
- На якому
інструменті виконується твір?
- Який його
характер?
- Який танець
нагадує твір?
9. Виконання пісні Н. Май «На нашій Україні».
9. Підсумок уроку.
—
Які з прослуханих творів справили
на вас найяскравіше враження?
—
3 яким новими музичними стилями
ви сьогодні познайомилися?
—
У чому полягають особливості
латиноамериканських танців?
Дякую. Гарна робота. Ви мені дуже допомогли.
ВідповістиВидалитиІ я дякую.Гарний конспект з муз.супроводом.
ВідповістиВидалитиБідні діти ! Наша вчителька нічого не пояснивши , скинула цей конспект , та заставила читати и відповідати на питання учнів , нового не пояснивши їм.
ВідповістиВидалитиМи дуже вибачаємось, але як так можна проводити урок ?
Мами учнів гімназії ( вибачте , номер не вказую , по зрозумілим причинам ) м. Запоріжжя
Я прочитал
ВідповістиВидалити