неділя, 1 жовтня 2017 р.

УРОК 5. СЯЙВО КОЗАЦЬКОЇ СЛАВИ
Мета. Визначити особливості вираження життєвого змісту і почуттів людини в музиці. Розвивати вокально-хорові навички під час ви­конання пісень. Виховувати ціннісне ставлення до музики, почуття краси й естетичне ставлення до природи.
Музичний матеріал: укр. нар пісні «Пісня про Байду», «Ой на горі тай женці жнуть».
Обладнання: підручник «Музичне мистецтво» 4 кл. (Л. Аристова, В. Сергієнко), музичні інструменти; комп'ютер; фонохрестоматія.
Тип уроку: комбінований урок.
ХІД УРОКУ
1. Організаційний етап уроку.
Вхід учнів до класу (кабінету).
2. Актуалізація музичних вражень, опорних знань учнів.
    3 якими музичними враженнями, повідомленнями про му­зичні події ви прийшли на сьогоднішній урок?
 — Яка музика прозвучала на початку уроку?
3. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Могутню історію нашого народу можна простежити через пісні. Народні пісні, у яких ідеться про події минулого, називаються історичними. Тематика історичних пісень — різноманітна. У найдавніших історичних піснях ідеться про боротьбу українського народу із ворогами, а також прославляються національні герої.
Звернімося до словничка
Історичні пісні — це музично-поетичні твори, у яких оспівуються важливі історичні події та діячі.
        Гордістю українського народу є сміливі й мужні козаки, які не могли жити без доброї пісні, без музики. Вони вправно грали на бубнах і трубах, та особливо шанували бандуру й кобзу.
Звернімося до словничка
Козацькі пісні — це музично-поетичні твори, у яких оспівуються безстрашні герої, захисники вітчизни — козаки.
А чи відоме тобі ім’я одного з найвизначніших коза­ків — князя Дмитра Вишневецького? Саме він побуду­вав на острові Мала Хортиця (нині м. Запоріжжя) першу фортецю майбутньої Запорозької Січі — осередку коза­ків. Народні співці, кобзарі, склали «Пісню про Байду», головним персонажем якої, на думку фольклористів (дослідників народної творчості) вважають саме Дмитра Вишневецького. У цьому творі оспівується ідея благо­родства та високого почуття патріотизму.
4. Слухання. «Пісня про Байду».
 - Який характер пісні?
 - Яким показаний у пісні Байда?
5. Розучування української народної пісні «Ой на горі та й женці жнуть».
"+"

"-"
6.Підсумок уроку.
  Якій музиці був присвячений наш урок?
  У чому полягають відмінності між думою й історичною піснею?
7.Домашнє завдання.
Слухати музику за власним вибором, акцентуючи увагу на ви­ражених у ній почуттях.


Немає коментарів:

Дописати коментар