неділя, 22 жовтня 2017 р.

Урок № 8. ПІСНЯ, ТАНЕЦЬ І МАРШ... ЗУСТРІЧАЮТЬСЯ
Мета:
•  навчальна: розкрити поняття «танцювальна», «пісенна», «маршова музика», «коло­мийка»; надати учням уявлення про музику як мистецтво, що розповідає про жит­тя людей і навколишній світ мовою звуків; підготувати учнів до уроку узагальнення знань;
• розвивальна: розвивати в учнів уміння сприймати музику та визначати засоби її виразності; розвивати вокально-хорові навички, творчі здібності учнів;
виховна: виховувати музичну культуру та моральні якості учнів (доброту, співчуття, людяність, любов до рідного краю та народних традицій).
Музичний матеріал: Р. Лижичко «Коломийка», П. Чайковський «Танець із кубками» з бале­ту «Лебедине озеро», Г. Татарченко «Гей, ви, козаченьки», поспівка «Дзвінка пісень­ка», А. Філіпенко «Веселий музикант».
Тип уроку: комбінований урок.

                                                   Хід уроку
1.   ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Перевірка готовності класу до уроку. 
Музичне вітання.

2.   АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 
Бесіда
♦ Про яких трьох «китів» музики йшлося на попередніх уроках? Назвіть їх.
♦  Поміркуйте, що в них є спільним, а чим вони різняться. (Розглядання схе­ми на дошці.)


3.   МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Учитель. Сьогодні до нас на урок я запросив (-ла) всіх трьох «китів», але вони почали сперечатися: хто з них найголовніший гість? А щоб вони не свари­лися, спробуємо з’ясувати це і допомогти їм потоваришувати.

4.   ОСНОВНА ЧАСТИНА
Слухання музики
Учитель. Послухайте пісню української співачки Руслани Лижичко «Коломийка» та дайте відповідь на запитання.
♦     Яким є настрій цього твору?
Слухання «Коломийки» Р. Лижичко
♦     Чи можна під цю пісню танцювати?
♦     Які «кити» потоваришували у цій музиці?
Отже, коломийка — найпоширеніший вид української музики, що поєднує пісню і танець.
Кожна коломийка може бути як приспівкою до танцю, так й існувати незалежно від нього.
А ось ще одна музична зустріч: ми потрапили на балетну виставу «Лебедине озеро», музику до якої створив П. Чайковський за добре відомою казкою.
У замку велике свято. Син принцеси Зіґфрид відзначає своє повноліття. Принц бенкетує в колі своїх друзів. Невтомно трудяться музиканти, під ласкаву мелодію скрипок пари кружляють у вальсі. У глибині алеї з’явилася урочиста процесія. Це — її величність принцеса. Вона оголосила синові, що йому час одружуватися. Завтра на балу, куди з’їдуться найвродливіші й знатні дівчата, Зіґфрид має обрати наречену. Друзі Зіґфрида засмутилися: добігає кінця їхнє веселе й безтурботне життя. Але Зіґфрид попросив їх не засмучуватися. Він наказав принести ще вина і підняв наповнений келих за вірність товаришам юності, за молодість, за дружбу.
Послухайте фрагмент «Танець із кубками» із цього балету та дайте відповідь на запитання.
♦     Які «кити» допомогли створити цей танець?
Слухання «Танець із кубками» з балету «Лебедине озеро» П. Чайковського
Так, ми почули у цьому творі і марш, і танець.
♦     Який характер музики ви почули?
На нас чекає зустріч ще з одним музичним твором — «Гей, ви, козаченьки» Геннадія Татарченка. Послухайте цю пісню та дайте відповідь на запитання.
♦     Які типи музики поєднуються у цьому творі?
Слухання пісні «Гей ви, козаченьки» Г. Татарченка
♦     Чи можна цю пісню назвати маршем? Чому?

Вокально-хорова робота
Розучування поспівки «Дзвінка пісенька» з показом руху мелодії рукою
Продовження роботи над піснею «Веселий музикант» А. Філіпенка. Виконання з інсценуванням (1-й куплет — учні передають пісенність мелодії, імітуючи гру на скрипочці; 2-й куплет — танцювальність, виконуючи «пружинку»;
3-й куплет — маршовість, «граючи на барабані», на останніх словах — біг на місці)

5.    ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
Бесіда
♦     Чи є хтось головний поміж музичних «китів» ?
♦     Які музичні твори допомогли потоваришувати нашим «китам» ? Учитель. Отже, ми переконалися, що у музиці, як і у житті, злагода
та дружба допомагають змінити життя на краще та знайти друзів.

Немає коментарів:

Дописати коментар