неділя, 29 жовтня 2017 р.

урок 9
Тема. Фольклор і музичний театр.
Мета. Формувати в учнів здатності до сприймання й ро­зуміння музичних образів танцювальної музики жанру балету. Розвивати вміння логічно й аргументовано висловлювати свої думки щодо образ­ного змісту музики. Виховувати інтерес до твор­чості І. Стравінського, слав’янського фольклору, а також естетичний смак, почуття патріотизму й любов до природи.
Музичний матеріал: І. Стравінський, балет «Весна священна» (слухання);    М. Коваль «Балада про Крути» (розучування).
Тип уроку: урок поглиблення теми.
Обладнання: музичні інструменти (баян), магнітофон (музичний центр,DVD), підручник «Музичне мистецтво» 7 кл. (Л.Масол, Л.Аристова).
ХІД УРОКУ
1. Організаційний етап уроку.
Вхід учнів до класу (кабінету) під звучання фрагменту фольк-опери Є. Станковича «Цвіт папороті».
Музичне вітання.
2. Актуалізація музичних вражень, досвіду учнів.
   Чи схвилювала вас музика початку уроку?
   Які почуття вона у вас викликала?
   Як називається твір, який щойно прозвучав, та хто його автор?
3. Мотивація навчальної діяльності.
Сучасна балетна вистава відрізняється від класичного бале­ту тим, що їй притаманні ритмопластичні танці, пантоміма, елементи акробатики, світлозвукові ефекти, оригінальні деко­рації, костюми, і навіть спів (хори).
-       При гадайте характери і ознаки класичного балету
-       З яких танцювальних номерів складається балетна вистава?
-       Які балети ви знаєте?
Відомий композитор Ігор Стравінський створив балет «Весна священна», у якому відобразив язичницьку Русь навесні: з дівочими хороводами, культом Землі, жертвоприношенням на честь богині Весни. У балеті надзвичайно сильний і виразний ритм. Композитор використовує основні музичні засоби — тембр, гармонію і ритм, щоб зобразити взаємовідносини природи і людини.
Новизну і складність музики відчули і глядачі підчас прем’єри, і оркестр па репетиціях. Лібрето до балету написали сам композитор — Ігор Стравінський, і Ми­кола Реріх — всесвітньо відомий художник, який також створив декорації і костюми до вистави.
Прем’єру балету глядачі не сприйняли, залишивши поза увагою оригінальність і склад­ність хореографії на тему язич­ницьких обрядів. Але минули роки, і балет підкорив серця ша­нувальників мистецтва в усьому світі.
4. Слухання фрагментів балету І. Стравінського «Весна священна».
- Чим вражає музика балету?
- Які картини-образи виникли у вашій уяві?
- Чому глядачі на прем'єрі не сприйняли балет?
5. Продовження розучування пісні «Балада про Крути» М. Коваля.

8. Підсумок уроку.
   Яка музика звучала на нашому уроці?
   Яка музика вразила вас сьогодні найбільше?
   Який висновок ви можете зробити, виходячи з образного змісту музичних творів?
   У яких кольорах ви бачите урок?
   Які теми та образи використав у своєму балеті «Весна священна» Ігор Стравінський?

   Поміркуйте, чому композитори сучасності звертаються до фольклору та музичних традицій минулого?

Немає коментарів:

Дописати коментар