неділя, 1 жовтня 2017 р.

УРОК 5
Тема. Авторська пісня.                                         
Мета. Визначити інтонаційно-образну мову авторської пісні, поглибити знання про поняття «бард». Розвива­ти образне мислення, уяву, творчі здібності учнів. Виховувати інтерес до класичної музики, а також почуття любові до природи й краси навколишнього світу.
Музичний матеріал: В.Висоцький «Пісня про загублений час», «Пісня про добро і зло» (слухання); М.Бурмака «Розмалюю писанку» (слухання); Б.Окуджава «Музикант» (розучування).
Тип уроку: урок поглиблення теми.
Обладнання: музичні інструменти (баян), магнітофон (музичний центр,DVD), підручник «Музичне мистецтво» 6 кл. (Л.Масол, Л.Аристова).
ХІД УРОКУ
1. Організаційний етап уроку.
Вхід учнів до класу (кабінету).
2. Актуалізація музичних вражень, опорних знань учнів.
Яка музика щойно пролунала?                                
Які почуття вона викликає?
3. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Авторською (бардівською) піснею називають жанр вокальної музики, створеної музикантом-аматором, тобто людиною, яка за професією не є композитором. Найчастіше це — не лише автор віршів і музики, а співак-виконавець й акомпаніатор водночас. Таких музикантів-виконавців називали бардами. Зазвичай барди супроводжували свій спів грою на гітарі.
Слово «бард» виникло дуже давно і з французької мови означає «проголошувати, співати». Бардами називали мандрівних поетів-співаків у кельтських племен, які проживали переважно на території сучасної Ірландії, Уельсу і Шотландії. Вони у своїх піснях прославляли народних героїв.
У середньовічній Європі таких співаків називали по-різному: жонглерами, трубадурами, менестрелями, шпільманами, труверами, мінезингерами, а в Давній Русі — скоморохами.
Сучасна авторська пісня зародилася у другій половині XX ст. і швидко поширилася серед різних верств населення. Вона активно розвивалася у творчості Юрія Візбора, Булата Окуджави, Володимира Висоцького та інших. Виник особливий герой авторської пісні — романтик, лірик, мрійник, мандрівник з рюкзаком чи гітарою за плечима. Серед відомих представників сучасної української авторської пісні — Едуард Драч, Сергій Шишкін, Ольга Богомолець, Марія Бурмака.
4. Слухання. В.Висоцький «Пісня про загублений час», «Пісня про добро і зло» (з мюзиклу «Аліса в країні чудес»). М.Бурмака «Розмалюю писанку».



 - Який характер музики?
 - Які почуття викликають ці пісні?
 - Порівняйте ці пісні. Чим вони схожі?
 - У чому полягає відмінність між ними?
 - Як ви вважаєте, чому сучасні барди обрали саме гітару?
5. Розучування пісні Б.Окуджави «Музикант».
6.Підсумок уроку.
  Якій музиці був присвячений наш урок?
  Які почуття вона викликала у вас?
  Який висновок ви могли б зробити?
Оцінювання музично-творчої діяльності учнів на уроці.
7.Домашнє завдання.

Слухати музику за власним вибором, акцентуючи увагу на ви­ражених у ній почуттях. 

Немає коментарів:

Дописати коментар