неділя, 27 листопада 2016 р.

УРОК 12
Тема. Цикли у вокально-хоровій музиці.
Мета. Визначити різноманітність виражальних засобів хорової музики. Розвивати вокально-хорові навички та вміння вдумливо сприймати й інтерпретувати контрастні за змістом і. зву­чанням твори. Виховувати інтерес до хорової музики.
Музичний матеріал: Б.Бріттен «Вінок колядок» (слухання № 2, 5,10); українська народна пісня «Ой у полі плужок оре» (розучування).
 Тип уроку: урок поглиблення теми.
Обладнання: музичні інструменти (баян), магнітофон (музичний центр,DVD), підручник «Музичне мистецтво» 6 кл. (Л.Масол, Л.Аристова).
ХІД УРОКУ
1. Організаційний етап уроку.
Вхід учнів до класу (кабінету) під звучання колядки з циклу «Вінок колядок» Б.Бріттена.
Музичне вітання.
2. Актуалізація опорних знань, музичних вражень учнів.
  Яка музика схвилювала вас упродовж тижня? Про яку му­зику ви можете сьогодні розповісти? Яку можете виконати?
Гра «Музичне інтерв'ю».
Задля проведення цієї гри клас ділиться на творчі групи. Од­ного з учнів обирають «репортером». Він визначає коло запитань про музику, музичні передачі та події і «бере інтерв'ю» у кожної із груп за темою «Твої музичні враження».
3. Мотивація навчальної діяльності учнів.
  Яке враження справила на вас музика, що прозвучала на по­чатку уроку?
  Які почуття вона у вас викликала, які думки навіяла?
До музичних циклів належать збірки пісень або п’єс, створених відповідно до певної тематики або укладених авторами з фрагментів власних опер, балетів, симфоній. Однією з найулюбленіших тем, яка завжди надихала композиторів на створення «чарівної» музики, є свято Різдва. Так, фортепіанний цикл мініатюр на мелодії колядок, поширених у побуті українців, належить доробку Василя Барвінського. Не залишилися осторонь й іноземні митці, багато з яких подарували слухачам радісні хвилини різдвяної музики. Наприклад, британський композитор Бенджамін Брітген створив хоровий цикл колядок, який можна почути під час Різдвяних свят у концертних залах різних країн.
4. Слухання. Бенджамін Бріттен, «Вінок колядок» або «Вінок різдвяних пісень» для хору, дискантів-солісті в і арфи (№1, 2, 5, 10).

                   1. "ЛАСКАВО ПРОСИМО, НЕБЕСНИЙ ЦАРЮ"


                   2. "ЦЕ МАЛЕНЬКЕ ДИТЯ"

                   5. "КОЛИСКОВА"

                   10. "ВОЗБЛАГОДАРІМ ГОСПОДА"
 - Охарактеризуйте загальний настрій твору та окремих хорових мініатюр.
 - Які темброві барви привносить звучання арфи?

5. Розучування української щедрівки «Ой у полі плужок оре».
12. Підсумок уроку.
 - Яка музика звучала на сьогоднішньому уроці?
       - Які почуття вона у вас викликала?
 - Назвіть відомі вам вокально-хорові цикли та їхніх авторів.
 - Пригадайте і поясніть, коли під час різдвяно-новорічних свят виконуються колядки, а коли — щедрівки.

1 коментар: