Урок № 12. ХОРОВОД
МЕТЕЛИЦІ-ХУРДЕЛИЦІ
Мета:
♦ навчальна:
засвоїти з учнями поняття «засоби музичної виразності», «характер»,
«темп», «динаміка», «інструментальна музика»; звернути увагу учнів на те, що,
змальовуючи образи природи, композитор виражає почуття людини;
♦ розвивальна:
розвивати вокально-хорові, музично-ритмічні, творчі навички, ладове
відчуття учнів;
♦ виховна:
виховувати любов до природи, людини.
Музичний
матеріал: Р. Шуман «Дід Мороз»; В. Верменич «Запросини Діда Мороза»; український
народний танець «Метелиця».
Обладнання: комп”ютер; фонохрестоматія.
Хід уроку
1.
ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Перевірка готовності класу до уроку.
Музичне вітання.
Музичне вітання.
2. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
♦ Яку
пісню співають батьки своїм дітям перед сном?
♦ Як
називають музику, що співають?
♦ Як
музика розповідає про настрої та почуття?
3. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Учитель.
Сьогодні ми відкриємо ще одну музичну сторінку — зимову.
Грудень в білім кожушку Навіває крізь сніги,
їде в санях по сніжку. Лютий кригою кує
Січень сіє навкруги, І морозу додає.
♦ Чи
можемо ми відчути настрої та ознаки зими у музиці?
Про це ми
дізнаємося сьогодні на уроці.
4. ОСНОВНА ЧАСТИНА
4.1. Слухання музики
Учитель.
Незабаром казкове свято — Новий рік. Хто буде головним гостем на цьому святі?
Ой, Дідусю наш Морозе, Швидше стукай у вікно,
Ти до нас прийди з морозом, В гості ждем тебе давно.
Послухайте,
як зобразив Діда Мороза у своїй
п’єсі німецький композитор Р. Шуман.
Слухання п'єси «Дід Мороз» Р. Шумана
Учитель.
Різко й гучно музика розповіла про суворого Діда Мороза. Така музика звучала на початку та
наприкінці п’єси. У середині п’єси музика була іншою — неспокійною та мінливою.
♦ Про
що вона розповіла нам?
Так, вона розповіла про картину зимової
негоди у лісі: завивання північного вітру, хуртовину, пургу. Такі музичні
образи ми відчули у творі Р. Шумана.
♦ На якому музичному інструменті було виконано
цю п’єсу?
4.2. Засвоєння нових знань Засвоєння понять
Інструментальною називають музику, що виконують
на музичних інструментах. Різні образи у музиці створюють за допомогою таких
засобів виразності: характер, швидкість звучання (темп), сила звуку (динаміка).
♦ Які засоби виразності допомогли відчути
суворий характер Діда Мороза?
♦ Як ви гадаєте, чи може Дід Мороз бути
суворим? Коли він таким буває?
♦ Чи можна було б цим твором розпочати
новорічне свято?
4.3. Вокально-хорова робота
Учитель. Новорічне свято — це передусім
весела музика, радісні пісні, гарний настрій. Ми очікуємо веселого, доброго,
щедрого, справедливого Діда Мороза на новорічному святі, де він буде головним
гостем. А щоб Дід Мороз відгукнувся на наше запрошення, необхідно розучити та
виконати для нього пісню! Послухайте пісню «Запросини Діда Мороза» В.
Верменича.
♦ Із чим приходить у гості Дід Мороз?
Слухання та розучування пісні
«Запросини Діда Мороза» В. Верменича,
робота над текстом, інтонацією,
дикцією.
4.4. Слухання музики
Учитель. Неспокійно у зимовому лісі...
Український народний танець так і назвали —
«метелиця». Веселий, швидкий, у стрімкому кружлянні нібито передано справжню
заметіль. Послухайте музику цього танцю.
♦ Хто виконує цей танець — один музикант чи
група?
Слухання українського народного
танцю «Метелиця»
♦ Як би ви виконували цей танець: парами чи
хороводом?
Так, цей танець виконується хороводом, музика
якого поступово прискорюється, нібито передає кружляння сніжинок, які
підхоплює зимовий вихор.
Повторне слухання танцю
«Метелиця» з виконанням танцювальних рухів
5. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
Учитель. Сьогодні ми готувалися до зустрічі
Нового року та вивчили пісню-запрошення Діду Морозу.
♦ Хто написав пісню-запрошення Діду Морозу?
♦ Чи завжди Дід Мороз добрий та веселий?
♦ Яким зобразив у своїй п’єсі Діда Мороза Р.
Шуман?
Немає коментарів:
Дописати коментар