суботу, 5 листопада 2016 р.

УРОК 10. МУЗИЧНА КАЗКА
  Мета. Продовжувати знайомство учнів з об­разами, втіленими в музичних творах різних жан­рів. Закріпити визначення поняття «професійна музика». Розвивати художньо-творчі здібності, здатність до самореалізації. Виховувати інтерес до народної пісні, класичної музики.
Музичний матеріал: М. Лисенко Опера «Коза-Дереза» (пісні Кози, Лисички, Вовчика, Рака).
Обладнання: підручник «Музичне мистецтво» 4 кл. (Л. Аристова, В. Сергієнко), музичні інструменти; комп'ютер; фонохрестоматія.
Тип уроку: комбінований урок.

ХІД УРОКУ

1. Організаційний етап уроку.
Вхід учнів до класу (кабінету). Музичне вітання.

2. Актуалізація музичного досвіду, опорних знань учнів.
 - Із якими музичними враженнями, додатковим матеріалом ви прийшли на сьогоднішній урок?
 - З якими жанрами народної музики ми вже познайомилися?

3. Мотивація музично-творчої діяльності учнів.
Світ здавався би набагато похмурішим, якби в ньому не було казок! Адже чарівні історії люблять усі — і малеча, і дорослі. Казки вдвічі цікавіші, коли не просто читаєш або слухаєш їхній текст, а чуєш музику — неодмінну складову музичних казок. Прига­дай, якими вони бувають.
Музични­ми казками можуть бути й опери, і балети, і мюзикли... І сьогодні ми помандруємо до музичної казки-опери. Пригадай: чим особливий цей жанр?
У 19 столітті в Україні жив композитор, який полюбляв світ казок. Своє захоплення він відобразив у трьох операх-казках — «Коза-Дереза», «Пан Коцький» та «Зима і Весна». А звати цього видатного музичного казкаря — Микола Лисенко.
Микола Лисенко є творцем дитячої опери — першої не лише в Україні, а й у світі загалом. Дитячі опери компози­тор написав для своїх чотирьох дітей, яких дуже любив.
Музика першої його дитячої опери — «Коза-Дереза», насичена народними піснями і танцями. Ця опера ко­мічна, і згідно із задумом автора — її виконують діти. А розповідається в ній про вередливу гостророгу Козу, яка оселилася в лисиччиній хатині та лякає всіх звірів.
Для кожного героя казки «Коза-дереза» Микола Лисенко написав пісні. Ці прості мелодії настільки виразні, що слухачі легко впізнають персонажів навіть без слів. Послухай пісні персонажів опери і спро­буй передати характери казкових героїв за допомогою жестів і танцювальних рухів у відповідних темпах.

4. Слухання. М. Лисенко Опера «Коза-Дереза» (фрагменти).



 - Про що розповіли персонажі у своїх піснях?
 - Спробуйте сха­рактеризувати кожного героя опери-казки за музичними ознаками цих пісень.
 - Чим різняться пісні Кози, Лисички і Рака?
 - Чи знайомі вам мелодії їхніх пісень і звідки?

5. Розучування пісень Кози, Лисички, Вовчика і Рака з опери М. Лисенка «Коза-Дереза».

6. Підсумок уроку.
    Яку роль відіграють музичні казки в житті сучас­ної людини?

7. Домашнє завдання.
Слухати музику за власним вибором, визначати її характер та втілені в ній почуття. По можливості підготувати матеріал, який поглиблює тему уроку.

Немає коментарів:

Дописати коментар