Урок 12
Тема. Сучасне аранжування класичних творів.
Мета. Розкрити можливості сучасного
аранжування вокальної та інструментальної музики. Розширити знання учнів про
творчість Й. С. Баха, Дж. Россіні, Т. Альбіноні. Розвивати художньо-образне
мислення, творчі здібності, емоційно-чуттєву сферу учнів. Виховувати інтерес
до класичної музики.
Музичний та візуальний матеріал: Й. С. Бах, Скерцо із сюїти № 2 у
вик. оркестру Поля Моріа; Дж. Россіні, Увертюра з опери «Севільський цирульник»
у вик. оркестру Поля Моріа; Т. Альбіноні-Р. Джадзотто, «Адажіо» у вик. оркестру
Поля Моріа (слухання); О. Осадчий «Стоїть тополя» (розучування).
Тип уроку: урок поглиблення теми.
Обладнання: музичні інструменти (баян),
магнітофон (музичний центр,DVD), підручник «Музичне мистецтво»
7 кл. (Л.Масол, Л.Аристова).
ХІД УРОКУ
1.
Організаційний етап уроку.
Музичне вітання.
2.
Актуалізація музичних вражень, досвіду учнів.
Бесіда-діалог учителя з учнями
щодо їхніх музичних вражень (із використанням фрагментів музики як ілюстрацій).
3. Мотивація навчальної діяльності учнів.
У світі небагато естрадно-симфонічних оркестрів, що користуються такою
славою і популярністю, як оркестр під керуванням
французького композитора й аранжувальника Поля Моріа.
Мільйони проданих платівок, гастролі по всьому світу, незмінний успіх на
концертних майданчиках усіх континентів — ось який творчий шлях цього відомого
колективу. В оркестрі працювала чудові музиканти, кожен з яких досяг високого
рівня майстерності, й усе-таки своїми успіхами колектив зобов’язаний одній
людині — своєму керівникові.
Творчість французького
Гранд-оркестру під керівництвом Поля Моріа яскраво поєднала в собі розважальне
й академічне музичне мистецтво. Упродовж 30 років колектив аранжував і записав
тисячі мелодій.
Аранжування у джазовій музиці
пов’язане з імпровізаційним стилем музикування, коли гармонічні та фактурні
зміни музиканти вносять у твір під час виконання. У XX ст. у світ
інструментальної музики вривається електроніка. З появою електронно-акустичної апаратури —
синтезаторів, магнітофонів, комп’ютерів — з’явилися нові можливості для
творчості композиторів, а виникнення електроінструментів розширило горизонти
для виконавців.
-
Пригадайте
Скерцо («Жарт») Й.-С. Баха, яке ви слухали у 6
класі а різних виконаннях.
-
Порівняйте з аранжуванням Поля
Моріа.
4. Слухання. Й. С. Бах, Скерцо із сюїти № 2 у вик. оркестру Поля Моріа.
- Чому, на вашу думку, ця музика
запишається популярною вже майже півстоліття?
- Порівняйте інтерпретацію П. Моріа з
виконанням, яке ви слухали раніше.
- Чи змінилася музика?
5. Мотивація
навчальної діяльності учнів.
Сьогодні твори відомого
італійського композитора Джоаккіно Россіні не дуже часто з’являються в
репертуарах театрів. Винятком, звісно, є опера «Севільський цирульник», музика
якої надзвичайно яскрава, енергійна. Ви могли в цьому переконатися, коли
слухали фрагменти з цієї опери у 6 класі. Нині інтерес публіки до цього твору не
вгасає.
6. Слухання. Дж. Россіні, Увертюра з опери «Севільський цирульник» у
вик. оркестру Поля Моріа.
- Чи
можна стверджувати, що сучасне аранжування надало класичній музиці «нового»
життя?
7. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Інструментальний твір
італійського композитора епохи бароко Томазо Альбіноні «Адажіо» відоме серед
поціновувачів музичного мистецтва. З часу його опублікування біографом Ремо Джадзотто
в 1958 р. популярність твору тільки набирає обертів: його виконують на різних
інструментах, використовують як фонову музику у фільмах, телепередачах,
рекламі.
8. Слухання. Т. Альбіноні-Р.
Джадзотто, «Адажіо» у вик. оркестру Поля Моріа.
- Опишіть свої
враження від прослуханого твору.
- Які образи
народжуються у вашій уяві під час прослуховування музики?
9.
Розучування пісні О. Осадчого «Стоїть тополя».
"+"
"-"
10.
Підсумок уроку.
— Яка музика звучала на нашому уроці?
—
Яке враження вона справила на вас?
—
Які почуття викликала?
Немає коментарів:
Дописати коментар