неділю, 27 листопада 2016 р.

Урок 12
Тема. Сучасне аранжування класичних творів.
Мета. Розкрити можливості сучасного аранжування вокальної та інструментальної музики. Розширити знання учнів про творчість Й. С. Баха, Дж. Россіні, Т. Альбіноні. Роз­вивати художньо-образне мислення, творчі здіб­ності, емоційно-чуттєву сферу учнів. Виховува­ти інтерес до класичної музики.
Музичний та візуальний матеріал: Й. С. Бах, Скерцо із сюїти № 2 у вик. оркестру Поля Моріа; Дж. Россіні, Увертюра з опери «Севільський цирульник» у вик. оркестру Поля Моріа; Т. Альбіноні-Р. Джадзотто, «Адажіо» у вик. оркестру Поля Моріа (слухання); О. Осадчий «Стоїть тополя» (розучування).
Тип уроку: урок поглиблення теми.
Обладнання: музичні інструменти (баян), магнітофон (музичний центр,DVD), підручник «Музичне мистецтво» 7 кл. (Л.Масол, Л.Аристова).
ХІД УРОКУ
1. Організаційний етап уроку.
Музичне вітання.
2. Актуалізація музичних вражень, досвіду учнів.
Бесіда-діалог учителя з учнями щодо їхніх музичних вражень (із використанням фрагментів музики як ілюстрацій).
3. Мотивація навчальної діяльності учнів.
У світі небагато естрадно-симфонічних оркестрів, що ко­ристуються такою славою і популярністю, як оркестр під керуванням французького композитора й аранжувальника Поля Моріа. Мільйони проданих платівок, гастролі по всьому світу, незмінний успіх на концертних майданчиках усіх континен­тів — ось який творчий шлях цього відомого колективу. В ор­кестрі працювала чудові музиканти, кожен з яких досяг висо­кого рівня майстерності, й усе-таки своїми успіхами колектив зобов’язаний одній людині — своєму керівникові.
Творчість французького Гранд-оркестру під керівництвом Поля Моріа яскраво поєднала в собі розважальне й академічне музичне мистецтво. Упродовж 30 років колектив аранжував і записав тисячі мелодій.
Аранжування у джазовій музиці пов’язане з імпровізацій­ним стилем музикування, коли гармонічні та фактурні зміни музиканти вносять у твір під час виконання. У XX ст. у світ інструментальної музики вривається електроніка. З появою електронно-акустичної апаратури — синтезаторів, магнітофо­нів, комп’ютерів — з’явилися нові можливості для творчості композиторів, а виникнення електроінструментів розширило горизонти для виконавців.
-       Пригадайте Скерцо («Жарт») Й.-С. Баха, яке ви слухали у 6 класі а різних виконаннях.
-       Порівняйте з аранжуванням Поля Моріа.
4. Слухання. Й. С. Бах, Скерцо із сюїти № 2 у вик. оркестру Поля Моріа.
- Чому, на вашу думку, ця музика запишається популярною вже майже півстоліття?
- Порівняйте інтерпретацію П. Моріа з виконанням, яке ви слухали раніше.
- Чи змінилася музика?

5. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Сьогодні твори відомого італійського композитора Джоаккіно Россіні не дуже часто з’являються в репертуарах театрів. Ви­нятком, звісно, є опера «Севільський цирульник», музика якої надзвичайно яскрава, енергійна. Ви могли в цьому переконати­ся, коли слухали фрагменти з цієї опери у 6 класі. Нині інтерес публіки до цього твору не вгасає.
6. Слухання. Дж. Россіні, Увертюра з опери «Севільський цирульник» у вик. оркестру Поля Моріа.
- Чи можна стверджувати, що сучасне аранжування надало класичній музиці «нового» життя?
7. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Інструментальний твір італійського композитора епохи бароко Томазо Альбіноні «Адажіо» відоме серед поціновувачів музичного мистецтва. З часу його опублікування біографом Ремо Джадзотто в 1958 р. популярність твору тільки набирає обертів: його виконують на різних інструментах, використовують як фонову музику у фільмах, телепередачах, рекламі.
8. Слухання. Т. Альбіноні-Р. Джадзотто, «Адажіо» у вик. оркестру Поля Моріа.

- Опишіть свої враження від прослуханого твору.
- Які образи народжуються у вашій уяві під час прослуховування музики?
9. Розучування пісні О. Осадчого «Стоїть тополя».
"+"

"-" 

10. Підсумок уроку.
— Яка музика звучала на нашому уроці?
   Яке враження вона справила на вас?
   Які почуття викликала?

Немає коментарів:

Дописати коментар