понеділок, 4 вересня 2017 р.

УРОК 1. НОВА ЗУСТРІЧ У КРАЇНІ МУЗИКИ
Мета. Удосконалювати знання учнів про пісню та мелодію; розвивати умін­ня відтворювати ритмічний рисунок твору; вчити відчувати настрій та ритмічний зміст запропонованих творів; засобами музичного мистецтва виховувати любов до народних традицій.
Музичний матеріал: Родіон Щедрін «Ніч»,«Золоті рибки», «Цар Горох» з балету «Горбоконик» — слухання. Слова Платона Воронька, музика Ірини Кириліної «Засмути­лось кошеня» — розучування (с. 6—12).
Обладнання: підручник «Музичне мистецтво» 3 кл. (Л. Аристова, В. Сергієнко), музичні інструменти; комп'ютер; фонохрестоматія.
Тип уроку: урок уведення в тему.
Хід уроку
І. Організаційна частина.
Наш урок цікавим буде!
Казку люблять усі люди!
І дорослі, і малі,
Тобто — й наші школярі.
Будемо ми працювати
Й руку вправно піднімати.
Казка кличе нас усіх,
Починаємо мерщій!..
1.             Вхід до класу під звучання пісні (за вибором учителя).
2.             Музичне привітання.
IІ.    Повідомлення теми уроку.
1. Робота з підручником, с. 4—5.
2. Музична гра Василя Верховинця. Робота над розспівкою.
Диби-диби
Диби-диби, диби-би.
Пішла баба по гриби,
А дід по опеньки
В неділю раненько.
3. Повторення правил поведінки у музичному класі.
4. Правила під час співу.
5. Виконання поспівки.
ІІІ.   Слухання музики.
Родіон Щедрін «Ніч», «Золоті рибки», «Цар горох» з балету «Горбоконик».



ІV.   Фізкультхвилинка.
Я, мама і тато
Мама є, (плеснути і підстрибнути)
Ось тато йде, (походити по колу)
Я за ним добігаю, (біг на місці) '
Мама — сонце, (руки вгору)
Тато — небо, (руки в сторони)
Я — квітонька в гаю. (присісти, руки до личка)

V. Вивчення пісні.
Музика І. Кириліної, слова П. Воронька «Засмутилось кошеня» — розу­чування.
1. Слухання пісні у виконанні вчителя чи фонограми +.

2. Робота над піснею.

VI. Пізнавальний екскурс в минуле.
Баєчка «Як виникли ноти?»
Піднімаючись до вершини гори, Акизум помітила, що звуки через кожні сім кроків повторюються, але з іншим забарвленням. І для того, щоб краще їх запам’ятати, вона придумала імена для звуків.
Так виникли До, Ре, Мі, Фа, Соль, Ля, Сі, під загальною назвою — ноти.
Казка «Де живуть ноти?»
Гілочки чарівної яблуньки, яка з’явилась на подвір’ї, біля палацу, нахили­лися трошки вбік. Деревце слухало щебетання пташок, дзюрчання струмочка, пісні дощику та дзвін краплин.
«Яка красива музика звучить навколо! — подумало деревце. — Але як зро­бити, щоб люди почули й зрозуміли музику?.. А може, кожен звук матиме на гілочці своє місце? Проте звуки ми тільки чуємо, побачити їх не можна. Що ж придумати, щоб усі змогли вздріти їх?.. Звісно! Як тільки звук сяде на гілочку, я перетворю його в кружок — ноту».
А звуків є всього сім — ціла сім’я. І всі вони дуже різні, як звичайно й буває у родині.
І розлетілися звуки-ноти по гілочках. Першою від самого сонечка при­летіла сонячна нота — Соль — і розташувалася на другій гілочці. Її мила по­дружка — Мі — на першій. Фантастична нота — Фа — поселилася між ними. Вони весело розмовляли між собою музичною мовою.
Прислухаємось.
(Звучить пісенька, яка складається з цих трьох нот).
Незабаром прилетіли ще дві подружки; вони не дуже любили, коли жарко, і хотіли розташуватися нижче, ближче до землі, струмочка. Одна з них рішуче зайняла місце під першою гілочкою. Це була нота — Ре.
(Можна дограти пісеньку до кінця, із добавлянням ноти — Ре).
А скромній і добрій ноті — До — місця на гілочці не вистачило.
«Що ж робити? — подумало деревце. — Як знайти місце для доброї ноти та
куди її поселити?»
Довго літав у повітрі добрий звук, що ніяк не міг перетворитися в ноту: адже ж на нижніх гілочках усі місця були вже зайняті. І раптом деревце зра­діло. «Я звернуся за допомогою до нашого Музичного короля. Ось нехай він і вирішить усі музичні справи», — вирішило воно.
Подивіться, який красивий цей король: високий, стрункий (можна пока­зати малюнок). На голові в нього — корона. Однією рукою він міцно тримає гілочку, щоби ніхто не забув, що перша сонячна нота прилетіла саме на неї. Другою — показує, куди сідати усім іншим.
Деревце зраділо, що в музичній державі з’явився король: адже без нього незрозуміло, це ноти чи, може, картоплинки?
Подумав Музичний король, куди ж поселити добрий звук-ноту і вирішив: попрошу я деревце, щоби воно подарувало їй маленьку гілочку, де змогла б розміститися недалеко від своїх подруг.
Так і вийшло. Поселилася добра нота на маленькій гілочці, та й досі си­дять ці нотки на тих самих місцях. А люди подивилися, де розташовані ноти, запам’ятали й стали краще розуміти музику.
Але раптом до чарівного дерева прилетіли ще два звуки: лагідний — Ля та самостійний — Сі. Першим почав вибирати собі місце самостійний звук. Він хотів поселитися трішки далі від усіх ноток, оскільки любив незалежність. Третя гілочка яблуньки йому дуже сподобалася.
Лагідний звук — Ля — зовсім невпевнено вибрав собі місце біля сонячної ноти, тому що любив тепло. Він був спокійний, тихий і ніскілечки не заважав своїй сусідці, ноті — Сі. І зажили ноти-подружки душа вдушу, як у хорошій сім’ї.

VІІ.  Підсумок уроку. Релаксація.

Немає коментарів:

Дописати коментар