суботу, 10 грудня 2016 р.

УРОК 14. НАПЕРЕДОДНІ НОВОГО РОКУ
Мета. Поглибити знання учнів про емоційно-виразні можливості музики.  Розвивати слухацьку увагу, образно-асоціативне мислення учнів. Виховувати ціннісне ставлення до музики, а також емоційну чутливість та естетич­ний смак.
Музичний матеріал: українські щедрівки «Чи дома, дома», «Слава нашим господарям», «Прийшли щедрувати».
Обладнання: підручник «Музичне мистецтво» 4 кл. (Л. Аристова, В. Сергієнко), музичні інструменти; комп'ютер; фонохрестоматія.
Тип уроку: комбінований урок.

ХІД УРОКУ
1. Організаційний етап уроку.
Вхід учнів до класу (кабінету) під звучання щедрівки на вибір вчителя.
Музичне вітання.

2. Актуалізація опорних знань, музичних вражень учнів.
Яка музика прозвучала на початку сьогоднішнього уроку?
Які почуття вона викликала у вас?
З якими святами асоціюється?
Які свята ми будемо скоро святкувати? Які пісні виконуються?

3. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Слово вчителя.
Колядки належать до календарно-обрядових пісень зимового циклу. Звичай колядування має свою давню історію. Колядки пов’язані з днем зимового сонцестояння, яке наші предки називали святом Коляди. Його святкували 25 грудня. Вважалося, що тоді Сонце з’їдає змій Коротун. Щойно на небі з’являлася перша зірка, колядники заходили на подвір’я, кликали господаря і співали для його родини величальних пісень про сонце, місяць, зорі. Ці пісні й стали називати колядами, або колядками.

.Робота з підручником  Діти, а зараз ми попрацюємо з підручником. Відкриваємо стор. 61 «Народну скриньку» читаємо ланцюжком. (кожна дитина читає по реченню)

Звернімося до словничка
Колядка — величальна українська обрядова пісня зимового циклу.
Щедрівка — величальна українська обрядова пісня, яку співали під Новий рік.

Слово вчителя.
Виконують щедрівки у супроводі музичних інструментів, із танцями, пантомімою, обрядовими іграми з масками. Щедрівки співали окремо господареві, господині, хлопцеві, дівчині, усій родині.
4. Слухання української щедрівки «Чи дома, дома?».
- Що оспівується у творі?
- До кого звертаються, співаючи цю щедрівку?

Слухання української щедрівки «Слава нашим господарям».
- Кого прославляє щедрівка?
- Порівняйте її з тією, що слухали раніше.
- Визначте характерні риси щедрівок.
Уявіть, що ви керівник гурту щедрівників. Вам потрібно підібрати репертуар для виступу. Яку із прослуханих щедрівок ви б поставили першою, а яку – другою. Чому?

6. Фізкультхвилинка
Хто вже, хто вже так стомивсь
Що ліворуч нахилився?
Хто вже спить?
Треба дружно всім вам встати
Фізкультпаузу почати.


7. Розучування щедрівки «Прийшли щедрувати»

Прийшли щедрувати до вашої хати.
Щедрий вечір, добрий вечір.

Тут живе господар, багатства володар.
А його багатство – золотії руки.
А його потіха – хорошії діти

8. Підсумок уроку.
 - Яка музика звучала на сьогоднішньому уроці?
- Пригадайте і поясніть, коли під час різдвяно-новорічних свят виконуються колядки, а коли — щедрівки.
Рефлексія
Що найбільше запамяталося на сьогоднішньому уроці?
Чи зявилося у вас бажання колядувати, щедрувати?

Немає коментарів:

Дописати коментар