пʼятниця, 2 грудня 2016 р.

Урок № 13. ЯК ЗВУЧАТЬ МУЗИЧНІ ІНСТРУМЕНТИ?
Мета:
    навчальна: учити учнів співати природним звуком; засвоїти з ними поняття «па­уза»; ознайомити учнів з особливостями танцю «Козачок»;
    розвивальна: розвивати емоційну сферу учнів за допомогою емоційного змісту му­зики;
    виховна: виховувати емоційну чутливість, здатність до співпереживання, розумін­ня почуттів і думок, що виражені в музиці
Музичний матеріал: український народний танець «Козачок»; А. Філіпенко «То сніжин­ки, мов пушинки», «Гарний танець гопачок»; поспівка «Ля-ля-ля»; В. Верменич «За­просини Діда Мороза»
Обладнання: компютер; фонохрестоматія.
Тип уроку: комбінований урок.

Хід уроку

1.   ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ 
Перевірка готовності класу до уроку.
 Музичне вітання.

2.   АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
    Як називають людину, яка виконує музику?
    Яку музику називають вокальною?
    Яку музику називають інструментальною?
    Які музичні інструменти вам відомі?

3.   МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Учитель. У чудовій країні Музика є багато цікавих мешканців — музич­них інструментів.
А чи хотілось би вам пограти на деяких? Але спочатку сьогодні ми поближ- че з ними познайомимося.

4.   ОСНОВНА ЧАСТИНА
Учитель. В усьому світі існує безліч музичних інструментів. Є інстру­менти, що можна зустріти у будь-якій країні (наприклад, фортепіано). А є ін­струменти, що називають народними, їх використовують лише музиканти пев­ного народу.
Відгадайте загадки.
У лісі народилась,
У майстерні робилась,
А в руках заспівала. (Скрипка)
Це дерево не полінце,
Шість дірочок має,
Весело співає. (Сопілка)
    Як грає сопілка? (Вона звучить дзвінко, весело.)
Барабан йому за брата,
В танці любить він кружляти,
Відбиває ритм, дзвенить І красиво бубонить. (Бубон)
Україну прославляє,
Хоч не знає слів.
Тугу людям розганяє
Багатострунний спів. (Бандура)
Учитель демонструє малюнок із зображенням інструмента.
4.1.          Слухання музики
Слухання мелодії українського народного танцю «Козачок».
   Який настрій має танець?
4.2.          Вокально-хорова робота
Учитель. Сопілка може передавати різні настрої та почуття. Вона може запросити до танцю, а може співати ласкаво, ніжно, немов заколисуючи.
Повторення поспівки «Ля-ля-ля»,
4.3.          Вокально-хорова робота
Учитель. Чи помітили ви дорогою до школи, що калюжі вкрилися кри­гою, а з неба зриваються маленькі сніжинки — замерзлі краплинки осіннього дощу?
Білесенькі сніжиночки,
Вродились ми з води;
Легенькі, як пушиночки,
Спустилися сюди.
Ми хмарою носилися 
Від подиху зими,
І весело крутилися 
Метелицею ми.
                          М. Вороний

Розучування пісні «То сніжинки, мов пушинки» А. Філіпенка.
"+"

"-"
Музика у виконанні народних інструментів звучить весело, завзято, мовби запрошує до танцю. «Гарний танець гопачок» — це назва української пісні.
   На яких інструментах грають музики у цій пісні під час танцю?
Розучування пісні «Гарний танець гопачок» А. Філіпенка, робота над ритмічними особливостями
"+"

"-"
Продовження роботи над піснею «Запросини Діда Мороза» В. Верменича

5.  ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
   Про які музичні інструменти ви дізналися сьогодні на уроці?
   Чому деякі інструменти називають народними?

Немає коментарів:

Дописати коментар