пʼятницю, 2 грудня 2016 р.

УРОК 13. ФОЛЬКЛОР І ПРОФЕСІЙНА МУЗИКА
  Мета. Визначити особливості музичної мови.  Розвивати вокально-хорові навички, творчі виконавські здібності учнів, збагачувати їхній емоційно-естетичний досвід. Ви­ховувати інтерес до хорової пісні, а також почуття прекрасного.
Музичний матеріал: Г. Майборода «Гуцульська рапсодія», К. Меладзе «Квітка-душа», І. Танчак «Добрий день людям на землі».
Обладнання: підручник «Музичне мистецтво» 4 кл. (Л. Аристова, В. Сергієнко), музичні інструменти; комп'ютер; фонохрестоматія.
Тип уроку: комбінований урок.

ХІД УРОКУ

1. Організаційний етап уроку.
Вхід учнів до класу (кабінету). 
Музичне вітання.

2. Актуалізація опорних знань, музичних вражень учнів.
 - Яка музика схвилювала вас упродовж тижня?
 - Про яку му­зику ви можете сьогодні розповісти?

3. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Одного разу композитор зустрів королеву Мелодію, коли вона наспівувала ніжну лагідну пісню. «Що це за чудова пісня і хто її створив?» — запитав композитор. Замислилася королева Мелодія, що йому відповісти, адже цю пісню грав пастушок, її співали дівчата і вітер. І зрозуміла королева Мелодія, що пісню цю створив народ! Композиторові так вона сподобалася, що він вирішив її записати. Пізніше в нього виникла ідея створити великий музичний твір. А для того, щоб люди не забули прекрасну народну мелодію, композитор використав її у цьому творі. Відтоді в інструментальній музиці можна почути народні мелодії.
Сьогодні до фольклору звертаються багато професійних композиторів. Українська народна пісня є основою творів багатьох українських композиторів. Найвідоміші обробки українських пісень належать Миколі Лисенку та Миколі Леонтовичу. Георгій Майборода написав великий твір для симфонічного оркестру, який назвав «Гуцульською рапсодією». Побудована на карпатському фольклорі, рапсодія викликала велике зацікавлення серед слухачів. Композитор увів у свій твір мелодію відомої української народної пісні «Верховино, світку ти наш». У виконанні симфонічного оркестру мелодія пісні набула нових ознак.

Звернімося до словничка
Рапсодія – це п’єса на теми народних пісень і танців.

4. Слухання «Гуцульської рапсодії» Г. Майбороди.
 - Який характер твору?
 - Який настрій викликає музика?
 - Що на­гадує твір?

5. Слухання. К. Меладзе «Квітка-душа».
 - Висловте враження від прослуханої музики.

6. Розучування пісні І. Танчака «Добрий день людям на землі».
7. Підсумок уроку.
 - Яка музика звучала на сьогоднішньому уроці?
       - Які почуття вона у вас викликала?
8. Домашнє завдання.
Слухати музику за власним вибором. Підготувати розповіді про її зміст, характер звучання, виражені в ній почуття.
9. Вихід учнів із класу (кабінету) під звучання музики, обраної , за їхнім бажанням.

Немає коментарів:

Дописати коментар