неділя, 11 грудня 2016 р.

Урок 14
Тема. Музичні жанри в театрі та кіно.
Мета. Закріпити знання учнів про музично-театральні жанри. Формувати вокально-хорові нави­чки учнів, уміння емоційно, виразно виконувати пісні. Виховувати інтерес до музично-драматичного мистецтва..
Музичним матеріал: Є.Крилатов «Крилаті гойдалки» (розучування); Г.Гладков Музичні фрагменти з мультфільму «Бременські музиканти», І.Єфремов «Пісня про дітей» з кінофільму «Пітер Пен», Дж.Вільямс  «Double Trouble» з кінофільму «Гаррі Потер і в’язень Азкабану» (слухання).
Тип уроку: урок поглиблення теми.
Обладнання: музичні інструменти (баян), магнітофон (музичний центр,DVD), підручник «Музичне мистецтво» 6 кл. (Л.Масол, Л.Аристова).
ХІД УРОКУ
1. Організаційний етап уроку.
Вхід учнів до класу (кабінету) під звучання фрагмента пісні Є.Крилатова «Крилаті гойдалки».
2. Актуалізація музичних вражень, опорних знань учнів.
Із якою музикою, музичними навичками ви прийшли на урок?
Які творчі роботи (вірші, малюнки) ви підготували до сьо­годнішнього уроку?
3. Мотивація навчальної діяльності.
Сьогодні неможливо уявити культурне життя без мюзиклу. Цей музично-театральний жанр поєднав різні засоби виразності, притаманні опері, опереті, балету, із традиціями естрадного мистецтва. Окрім сольних номерів, розмов них діалогів і масових сцен зі співом і танцями, у мюзиклі застосовуються клоунада й циркові трюки, різноманітні сценічні ефекти. При цьому вокальне виконання тяжіє до естрадного, а не до оперного.
Звернімося до словничка
Мюзикл — музично-театральний жанр, у якому поєднуються виражальні можливості драматичного, музичного, хореографічного, естрадного мистецтв.
 - Пригадайте мюзикл «Звуки музики», який ви слухали в п'ятому класі.
 - Хто автор цього твору?
 - Яка музика звучить у кінофільмі?
4. Розучування пісні Є.Крилатова «Крилаті гойдалки».
Слухання пісні у виконанні вчителя або в записі.



  Що прославляється в цій пісні?
  Яке відношення вона має до мюзиклу?
5. Перегляд музичних фрагментів мультфільму «Бременські музиканти».
Мюзикл зародився у США в першій половині XX ст., згодом поширився країнами Європи. Жанр мюзиклу — ровесник кіномистецтва, тому й не дивно, що ці твори часто екранізували. Чимало мюзиклів композитори створювали саме для кіно, а не для постановки на сцені. Так, Геннадій Гладков написав музику для мюзиклу «Бременські музиканти» — мультиплікаційного фільму, який захоплює глядачів уже понад 40 років.
 - Які ваші враження від мюзиклу?
 - Які музичні засоби використав композитор, щоб передати образи бродячих музикантів?
 - Поміркуйте про значення музики в житті людини.
6. Слухання. І.Єфремов «Пісня про дітей» з кінофільму «Пітер Пен»
 Дж.Вільямс  «Double Trouble» з кінофільму «Гаррі Потер і в’язень Азкабану».
До кожної кінострічки чи мультфільму створюють спеціальні композиції, які пише один або декілька авторів під керівництвом режисера. Потім їх виконує оркестр чи соліст-інструменталіст, хор або ансамбль. Звукорежисер об'єднує діалоги акторів, музику і звукові ефекти в єдиний загальний запис — музичну доріжку. Зроблений із музичної доріжки, без звукових ефектів і діалогів, запис називається саундтреком. Це слово нині вживається на позначення будь-якої композиції з фільму, взятої безпосередньо з кінострічки чи записаної в студії. Чимало молодіжних гуртів здобували визнання шанувальників саме завдяки саундтрекам, написаним ними до популярних фільмів.
Музика в кіно покликана творити атмосферу, відповідну зображеним у фільмі подіям. Як і в опері, музика в кінофільмі може виконувати роль тла для монологу або діалогу; в інших місцях з'являтися як музична вставка. Але всі ці форми музичного супроводу фільму несуть потужний емоційний заряд.
7. Підсумок уроку.
  Якій музиці був присвячений наш урок?
  Які музичні твори на ньому прозвучали?
  Який із них справив на вас найбільше враження?

1 коментар: