пʼятницю, 2 грудня 2016 р.

урок 13
Тема. Сучасне аранжування музичних творів.
Мета. Поглибити уявлення учнів про. можливості роз­криття музичних образів, утілення по­чуттів людини у вокальних та інструментальних творах. Розвивати художньо-творче мислення, вміння інтерпретувати й,оцінювати музичні тво­ри. Виховувати інтерес до музики Л. Бетховена, Ф. Шуберта, любов до природи, почуття патріотизму.
Музичний матеріал: Л. Бетховен, Соната №14 («Місячна») ч.1 в аранжуванні. Р.Клайдермана; Ф. Шуберт, «Серенада» в класичному виконанні та в аранжуванні  Р. Клайдермана (слухання); О.Осадчий «Стоїть тополя» (розучування).
Тип уроку: урок поглиблення теми.
Обладнання: музичні інструменти (баян), магнітофон (музичний центр,DVD), підручник «Музичне мистецтво» 7 кл. (Л.Масол, Л.Аристова).
ХІД УРОКУ
1.            Організаційний етап уроку.
Музичне вітання.
2.    Актуалізація музичних вражень, досвіду учнів.
Бесіда-діалог учителя з учнями щодо їхніх музичних вражень (із використанням фрагментів музики як ілюстрацій).
3. Мотивація навчальної діяльності учнів на уроці.
Відомий французький піаніст Річард Клайдерман підкорив Європу витонченими аранжуваннями, у яких разом з форте­піано звучать електрогітари, сучасні ударні, синтезатори.
Репертуар музиканта не обмежується одним стилем. Його інтереси різнобічні: від класичних творів до джазових. Та все ж Річард Клайдерман — це передусім майстер романтичних настроїв. Недарма його називають «принцом романтики».
-       Пригадайте Місячну сонату Людвіга ван Бетховена, першу частину якої ви слухали на уроках музичного мистецтва минулого року.
-       Чому соната отримала таку назву? Послухайте цей твір в аранжуванні Річарда Клайдермана.
4. Слухання. Л. Бетховен, Соната №14 («Місячна») ч.1 в аранжуванні    Р. Клайдермана.
- Чи змінилася музика?
- Який емоційний стан викликала ця музика?
5. Мотивація навчальної діяльності учнів.
- Пригадайте твори Франца Шуберта, які ви слухали на уроках музич­ного мистецтва.
- Як ви можете схарактеризувати його музику?
Упродовж свого нетривалого життя (31 рік) австрійський ком­позитор Франц Шуберт написав велику кількість творів. Саме завдяки йому жанр пісні увійшов у класичну музику і набув художньої досконалості. Шуберт є автором понад 600 пісень, зокрема, на вірші Йоганна Ґете, Генріха Гейне та інших відомих німецьких поетів. Сучасна інтерпретація «Серенади», яку ком­позитор написав па вірші Л. Рельштаба, сьогодні вражає своєю динамікою й енергією.
6. Слухання. Ф. Шуберт, «Серенада» в класичному виконанні та в аранжуванні  Р. Клайдермана

       -  Який характер музики?
       -  Які зміни відбулися у процесі аранжування?
       - Поміркуйте, що отримала нового і що втратила музика у процесі аранжування.
7. Продовження розучування пісні О.Осадчого «Стоїть тополя».

8. Підсумок уроку.
   Яка музика звучала сьогодні на уроці?
   Що відобразили у своїх музичних творах Л. Бетховен та Ф. Шуберт?
   Як змінилися твори в аранжуванні Р. Клайдермана.

Немає коментарів:

Дописати коментар