пʼятницю, 17 листопада 2017 р.

урок 11
Тема. Аранжування в музиці.
Мета. Поглибити уявлення учнів про виражальні та зо­бражувальні можливості аранжування в музиці на прикладі Рапсодії на тему Паганіні С. Рахманінова. Формувати вміння спостерігати за інтонаційним розвитком  музичних образів. Виховувати інтерес до музики Н. Паганіні, С. Рахманінова, М. Скорика, музичний смак, від­чуття краси.
Музичний матеріал: С. Рахманінов, Рапсодія на тему Паганіні; Н. Паганіні —   М. Скорик, цикл «24 каприси для великого симфонічного оркестру»;                             Н. Паганіні, Каприс № 24 у рок-аранжуванні В. Зінчука (слухання) ;                       А. Олєйнікова "Музика слова "(розучування).
 Тип уроку: урок поглиблення теми.
Обладнання: музичні інструменти (баян), магнітофон (музичний центр,DVD), підручник «Музичне мистецтво» 7 кл. (Л.Масол, Л.Аристова).
ХІД УРОКУ
1.Організаційний етап уроку.
Вхід учнів до класу (кабінету) під звучання Капрису №24 Н. Паганіні. 
Музичне вітання.
2.Актуалізація музичних вражень, опорних знань учнів.
   З якою музикою ви прийшли на сьогоднішній урок?
   Про яку музику ви можете розповісти?
   Яка музика схвильовувала вас упродовж тижня?
   Чи впізнали ви твір, що звучав на початку уроку?
   Хто його автор?
   В чиєму аранжуванні ви слухали його на минулому уроці?
   Пригадайте, що вам відомо про жанр рапсодії.
   Що характерно для нього?

3. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Аранжування тем Паганіні входить до відомого Концерту для фортепіано з оркестром Сергія Рахманінова і має назву «рапсодія». Як ви пам'ятаєте, жанр рапсодії вшгак у далекому минулому — сягає часів давньогрецьких співаків-оповідачів. Сучасна рапсодія — до інструментальний твір вільної форми, в основі якого зазвичай покладено народну тему. Рапсодію на тему Паганіні       С. Рахманінова вирізняє масштабний задум, величне темброве рішення — її виконує оркестр із солюючим фортепіано; виразна тема, ознаки трнчастинної композиції кон­церту, наскрізний тематичний розвиток.
4. Слухання. С. Рахманінов, Рапсодія на тему Паганіні.
- Як змінилася тема Н. Паганіні у творі С. Рахманінова?
- Які особливості звучання прослуханого твору?

5. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Концертна рапсодія для соло фортепіано з оркестром є, вод­ночас, варіаційним циклом на тему Двадцять четвертого Ка­прису Нікколо Паганіні.
Видатний український композитор Мирослав Скорик ство­рив блискучі оркестрові обробки каприсів Паганіні, у яких дотепно зіставив музику XIX ст. і сучасні мотиви.
Пізніше, на основі інструментальної інтерпретації Миросла­ва Скорика каприсів Паганіні був створений балет «Каприси». Балетмейстером-постановником твору став народний артист України Віктор Литвинов. Сюжет балету «Каприси» — це істо­рія великого маестро, геніального творця поза часом і простором. Це спроба показати долю окремої особистості.
6. Слухання. Н. Паганіні — М. Скорик, цикл «24 каприси для великого симфонічного оркестру» (каприс №24 на вибір вчителя).
7. Слухання. Н. Паганіні, Каприс № 24 у рок-аранжуванні В. Зінчука.
- Поміркуйте, чим сучасна інтерпретація одного з творів, який вам сподобався, відрізняється від оригіналу композитора
- Як у сучасних аранжуваннях змінюється музичний образ твору, його форма та засоби виразності (мелодика, ритм, темп, динаміка, інстру­ментування тощо)?

8. Розучування пісні А. Олєйнікової «Музика слова».
9. Підсумок уроку.
   Яка музика звучала на нашому уроці?

   А які нові почуття викликала музика уроку у вас?

Немає коментарів:

Дописати коментар