субота, 6 травня 2017 р.

Урок № 31. ЗУСТРІЧАЄМО ЛІТЕЧКО
Мета:
    навчальна: учити учнів розпізнавати життєвий зміст музики та на елементарному рівні висловлювати враження від музичних творів; ознайомити з шотландським му­зичним інструментом волинкою;
    розвивальна: розвивати вокально-хорові навички, емоційну чуттєвість та музич­ний досвід дітей;
    виховна: виховувати інтерес до культури свого та інших народів.
Музичний матеріал: А. Вівальді «Літо»; Й. С. Бах «Волинка»; українська народна пісня- гра «іди, іди, дощику»; українська народна пісня «Край долини мак»; м. Лисенко «Пісня Лисички».
Обладнання: дитячі музичні інструменти; комп’ютер; фонохрестоматія.
Тип уроку: комбінований урок.
Хід уроку
Учні заходять до класу під музичний супровід (А. Вівальді «Літо»).
1.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Перевірка готовності класу до уроку
 Музичне вітання
2.   АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
    Які пісні співають діти, щоб швидше вийшло сонце?
    Які пісні-веснянки ви можете пригадати?
    Які твори, що зображують різних тварин, ви пам’ятаєте?
3.   МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Учитель. Незабаром настане весела чудова пора — літо. Стало дуже при­грівати сонце, і навіть прокинулась маленька комаха, а яка — ви дізнаєтесь, якщо відгадаєте загадку:
Навесні барвиста квітка
На галявині розквітла.
Лиш поглянути хотіли —
Враз знялась і полетіла.
Так, правильно, це — метелик. Отже, вирушаємо у літню подорож за мете­ликом, а допоможе нам музика.
4.   ОСНОВНА ЧАСТИНА
4.1.  Слухання музики
Учитель. Послухайте, яким уявив літо італійський композитор Антоніо Вівальді. Його твір так і називається — «Літо».
    Чи збігається настрій вашої музики з музикою композитора?
Слухання «Літо» А. Вівальді
    Якими барвами ви розфарбуєте малюнок літа?
Барвистим літом люди різних країн збираються на свята, щоб разом по­радіти цій порі року. Тож і ми разом з метеликом вирушимо на народне свя­то до далекої країни — Шотландії, щоб почути незвичайний музичний інстру­мент, що має назву волинка.
4.2.    Засвоєння нових знань Засвоєння понять
Кожен музичний інструмент має свій голос. Я хочу розповісти вам про ще один дуже цікавий й незвичний музичний інструмент — волинку. Це старовинний музичний інструмент зі шкіряного міху, у який ушиті тру­ба для надування повітря та кілька ігрових трубок з отворами. Про волин­ку знають із давніх часів у багатьох країнах світу. У Шотландії вона супро­воджує всі урочисті заходи. Під звуки волинки у давнину люди танцюва­ли на народних святах. Звучання волинки протяжне і гучне. У такт музиці танцюристи гучно тупотять дерев’яними підошвами свого взуття.
4.3.    Слухання музики Слухання звучання волинки
Учитель. Німецький композитор Й. С. Бах вирішив скопіювати звучан­ня волинки на фортепіано.
Хоча це музика не народна, а авторська, ми відчуваємо дух німецького на­родного свята, де танцюють під звучання волинки.
Послухайте уважно музичний твір «Волинка» Й. С. Баха.
Як чергуються у музиці «спів» волинки і «тупотіння» танцюристів?
Слухання «Волинки» Й. С. Баха
Повторне слухання «Волинки» Й. С. Баха з ритмічним супроводом
4.4.          Вокально-хорова робота
Повторення української народної пісні-гри «Іди, іди, дощику»
Учитель. Жодна квітка, жодна рослина не може жити без дощику.
Отже, своєю піснею закличмо весняний дощикі
В останній місяць весни особливо квітучою стає земля, яку прикрашає чу­дова, яскрава рослина — мак.
Спочатку — це чудова квітка, а згодом, коли він визріває, люди збирають макове насіння та печуть смачні пиріжки, якими ми так любимо ласувати.
Саме цю квітку оспівує український народ у пісні «Край долини мак», яку ми зараз вивчимо.
Слухання та розучування української народної пісні «Край долини мак» 
Продовження роботи над «Піснею Лисички» М. Лисенка
5.  ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
Учитель. Сьогодні ми переконалися в тому, що музика не потребує пере­кладу.
Сьогодні на уроці ми почули, що музика може передавати настрій та зма­льовувати різні музичні образи.
Чи може музика зображувати навколишній світ?
Які музичні образи ми зустріли у творах?

Немає коментарів:

Дописати коментар