суботу, 29 жовтня 2016 р.


Урок 14
Тема. Народна музика у творчості композиторів.
Мета. Закріпити знання учнів про народні обрядові піс­ні (колядки та щедрівки). Визначити особливості понять «обробка», «варіації». Формувати вокально-хорові нави­чки учнів, уміння емоційно, виразно виконувати пісні. Виховувати інтерес до української обрядо­вої пісні, творчості М.Леонтовича, а також по­вагу та інтерес до народних традицій, української пісні.
Музичним матеріал: українська народна пісня «Щедрик» в обробці М.Леонтовича (слухання), українська щедрівка «Добрий вечір тобі, пане господарю!» (розучування).
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: музичні інструменти (баян, фортепіано), магнітофон (музичний центр,DVD), підручник «Музичне мистецтво» 5 кл. (Л.Масол, Л.Аристова ).
ХІД УРОКУ
1. Організаційний етап уроку.
Вхід учнів до класу (кабінету) під звучання української народної пісні «Щедрик» в обробці М.Леонтовича.
2. Актуалізація музичних вражень, опорних знань учнів.
Із якою музикою, музичними навичками ви прийшли на урок?
Які творчі роботи (вірші, малюнки) ви підготували до сьо­годнішнього уроку?
Які пісні, присвячені зимовим святам, ви можете при­гадати?
Які обробки композитора М. Леонтовича ви знаєте?
Що таке обробка?
Що таке варіація?
Словничок:
Обробка – це видозмінення музичного твору шляхом використання різноманітних засобів музичної виразності.
Варіації – музичний твір, у якому основна мелодія звучить кілька разів, набуваючи різноманітних змін: мелодичних, ритмічних, ладових, гармонічних тощо.
3. Мотивація групової дискусії.
Яку роль відігравали в житті людини пісні зимових свят колядки та щедрівки?
Чи потрібно сучасній людині знати колядки та щедрівки? Сьогодні ми познайомимося з народними величальними пісня­ми, які славили людину-трудівника, а також із щедрівками та ко­лядками, які прославляли народження Сина Божого.
4. Розучування щедрівки «Добрий вечір тобі, пане господарю!».

  Що прославляється в цій пісні?
  До якого виду народних пісень вона належить?
Розучування пісні проводять з опорою на її нотний текст. Під
час розучування слід звернути увагу на подібність мотивів, рит­мічний рисунок, зміну розміру.
5. Слухання. Українська народна пісня «Щедрик» в обробці М.Леонтовича
Слухання в кількох варіантах обробок..



Аналіз-інтерпретація змісту, характеру колядки.
  Порівняйте різні виконання «Щедрика».
  Яке трактування вам сподобалося більше? Чому?
  Чи може давня мелодія отримати «нове» життя завдяки сучасній обробці?
6. Підсумок уроку.
  Якій музиці був присвячений наш урок?
  Які музичні твори на ньому прозвучали?
  Який із них справив на вас найбільше враження?
Які почуття автора відчуваються в музиці інструментально­го твору?
7. Домашнє завдання.
Слухати музику за власним вибором. Звертати увагу на народ­ні пісні зимового циклу.

Немає коментарів:

Дописати коментар