суботу, 29 жовтня 2016 р.

Урок 10 
Тема. Аранжування в музиці.
Мета. Поглибити розуміння учнів поняття «аранжування». Формувати вокально-хорові навички та вмін­ня інтерпретувати програмні симфонічні музичні твори. Виховувати інтерес до творчості Н. Паганіні, Ф. Ліста.
Музичний матеріал: Н. Паганіні, Капріс №24 для соло скрипки та в аранжуванні Ф. Ліста для фортепіано (слухан­ня); А. Олєйнікова «Музика слова» (роз­учування).
Тип уроку: урок поглиблення теми.
Обладнання: музичні інструменти (баян), магнітофон (музичний центр,DVD), підручник «Музичне мистецтво» 7 кл. (Л.Масол, Л.Аристова).
ХІД УРОКУ
1. Організаційний етап уроку.
Вхід учнів до класу (кабінету). Музичне вітання.
2. Актуалізація музичних вражень, досвіду учнів.
Бесіда-діалог учителя з учнями щодо їхніх музичних вражень (із використанням фрагментів музики як ілюстрацій).
3. Мотивація навчальної діяльності учнів.
У світі музики дуже часто трапляються випадки, коли твір, призначений для якогось інструмента, наприклад для струпного (скрипки), виконується на клавішному (фортепіано). Для цього здійснюють нотний «переклад» композиції.
                                    Звернімося до словничка.
Аранжування я музиці — це пристосування, переклад музичного твору, написаного для певного інструмента (голосу, співака чи ансамблю), для його виконання в іншому складі інструментів (голосів).
Найвідомішими аранжувальниками XIX ст. вволюють Нікко­ло Паганіні і Ференца Ліста. Віртуоз Паганіні — визначний італійський майстер скрипки, створив чимало неперевершених музичних творів, які сам і викопував. Його техніка виконання вирізнялася неймовірною довершеністю. Музикант цілковито змінив саму природу скрипкового виконання: умів грати такі п’єси, які, як вважалося, неможливо відтворити.
Якщо Паганіні вважають генієм скрипки, то Ференца Ліста — його двійником-піаністом. Австрійський композитор гастролював містами Європи, щоразу збираючи переповнені концертні зали.
Щоб продемонструвати свій талант і віртуозну гру на інструменті, обоє митців написали власні твори, які відповідали заданій меті. Так, Н. Паганіні створив 24 каприси для скрипки. Ці твори є справжнім посібником для досвідчених професійних музикантів, оскільки техніка виконання цих творів — надзвичайно складна.
4. Слухання. Н. Паганіні, Капріс №24 для соло скрипки.
- Які картини ви уявили?
- Який характер музики?
- Схарактеризуйте засоби виразності твору.
5. Слухання. Н. Паганіні, Капріс №24 в аранжуванні Ф. Ліста для фортепіано.
- Що змінилося у виконанні?
6. Розучування пісні А. Олєйнікової «Музика слова».
"+"

"-"
7. Підсумок уроку.
   Яке враження справив на вас урок, його музика?
   Які музичні твори сьогодні прозвучали?
   Порівняйте Каприс № 24 ля мінор Н. Паганіні у скрипковому виконанні
з фортепіанною інтерпретацією Ф. Ліста.
   Схарактеризуйте тему, темброве забарвлення. Які зміни музики відбулися у процесі варіювання теми?
   Схарактеризуйте ритмічні, мелодичні, регістрові та динамічні особли­вості варіацій.
Оцінювання музично-творчої діяльності учнів.
8. Домашнє завдання.
Слухати музику на власний вибір. 

Немає коментарів:

Дописати коментар