суботу, 29 жовтня 2016 р.

Урок 10
Тема. Ораторія.
Мета. Засвоїти значення терміну «ораторія». Формувати вміння сприймати та інтер­претувати музичні твори маршового характеру, вміння виконувати маршові пісні. Виховувати ін­терес до хорової музи­ки, а також кращі моральні якості особистості.
Музичний матеріал: Г.Ф.Гендель Хор «Алілуя» з ораторії «Месія» (слухання); О.Жилінський «Веселкова» (розучування).
Тип уроку: урок поглиблення теми.
Обладнання: музичні інструменти (баян), магнітофон (музичний центр,DVD), підручник «Музичне мистецтво» 6 кл. (Л.Масол, Л.Аристова).
ХІД УРОКУ
1. Організаційний етап уроку.
Вхід учнів до класу (кабінету). Музичне вітання.
2. Актуалізація музичного досвіду, опорних знань учнів.
Із якими музичними враженнями, додатковим матеріалом ви прийшли на сьогоднішній урок?
З якими жанрами хорової музики ми вже познайомилися?
3. Мотивація музично-творчої діяльності учнів.
В ораторії, як і в кантаті, музика тісно пов'язана зі словом, однак музично-поетична розповідь присвячена більш визначним подіям, крім того в ораторії як правило прослідковується сюжетність.
Звернімося до словничка
Ораторія — жанр духовної музики; масштабний за змістом багаточастинний твір для хору, солістів й оркестру.
Перші ораторії виникли у храмах. При церквах існували спеціальні приміщення, де виконували музику. Деякі з них називалися капелами. Тут звучали музичні прославляння, які згодом перетворилися на великі хорові твори з релігійними сюжетами — ораторії. Одним із найвідоміших творів західного хорового мистецтва є хор «Алілуя» з тричастинної ораторії «Месія» німецького композитора Георга Фрідріха Генделя. У християнстві Месія (Помазаник) — Спаситель, посланий Богом на землю. Текст для ораторії композитор узяв із англомовного перекладу Біблії. Наприкінці другої частини ораторії звучить вищезгаданий хор.

4. Слухання. Г.Ф.Гендель Хор «Алілуя» з ораторії «Месія».

 - Які почуття виникли під час прослуховування твору?
 - Чим вражає ця музика?
 - Чи допомагають оркестрові барви створити піднесене звучання хору?

5. Розучування «Веселкової пісні» О.Жилінського
"+" 


"-" 

6. Підсумок уроку.
    Яку роль відіграє хорова музика в житті сучас­ної людини?
Оцінювання музично-творчої діяльності учнів на уроці.

7. Домашнє завдання.
Слухати музику за власним вибором, визначати її характер та втілені в ній почуття. По можливості підготувати матеріал, який поглиблює тему уроку.

Немає коментарів:

Дописати коментар