Урок 10
Тема. Ораторія.
Мета. Засвоїти значення терміну «ораторія». Формувати
вміння сприймати та інтерпретувати музичні твори маршового характеру, вміння
виконувати маршові пісні. Виховувати інтерес до хорової музики, а також кращі
моральні якості особистості.
Музичний матеріал: Г.Ф.Гендель Хор «Алілуя» з
ораторії «Месія» (слухання); О.Жилінський «Веселкова» (розучування).
Тип уроку: урок поглиблення теми.
Обладнання: музичні інструменти (баян), магнітофон (музичний
центр,DVD), підручник «Музичне мистецтво» 6 кл. (Л.Масол,
Л.Аристова).
ХІД УРОКУ
1. Організаційний етап уроку.
Вхід учнів до класу (кабінету). Музичне вітання.
2.
Актуалізація музичного досвіду, опорних знань учнів.
— Із якими музичними враженнями, додатковим
матеріалом ви прийшли на сьогоднішній урок?
— З якими жанрами хорової музики ми вже
познайомилися?
3.
Мотивація музично-творчої діяльності учнів.
В ораторії, як
і в кантаті, музика тісно пов'язана зі словом, однак музично-поетична розповідь
присвячена більш визначним подіям, крім того в ораторії як правило
прослідковується сюжетність.
Звернімося до словничка
Ораторія — жанр
духовної музики; масштабний за змістом багаточастинний твір для хору, солістів
й оркестру.
Перші ораторії
виникли у храмах. При церквах існували спеціальні приміщення, де виконували
музику. Деякі з них називалися капелами. Тут звучали музичні прославляння, які
згодом перетворилися на великі хорові твори з релігійними сюжетами — ораторії.
Одним із найвідоміших творів західного хорового мистецтва є хор «Алілуя» з тричастинної
ораторії «Месія» німецького композитора Георга Фрідріха Генделя. У християнстві
Месія (Помазаник) — Спаситель, посланий Богом на землю. Текст для ораторії
композитор узяв із англомовного перекладу Біблії. Наприкінці другої частини
ораторії звучить вищезгаданий хор.
4. Слухання. Г.Ф.Гендель Хор «Алілуя» з ораторії
«Месія».
- Які почуття виникли під час прослуховування
твору?
- Чим вражає ця музика?
- Чи допомагають оркестрові барви створити
піднесене звучання хору?
5. Розучування
«Веселкової пісні» О.Жилінського
"-"
"+"
"-"
6. Підсумок уроку.
―
Яку роль відіграє хорова музика в
житті сучасної людини?
Оцінювання музично-творчої
діяльності учнів на уроці.
7. Домашнє завдання.
Слухати музику за власним
вибором, визначати її характер та втілені в ній почуття. По можливості
підготувати матеріал, який поглиблює тему уроку.
Немає коментарів:
Дописати коментар