субота, 18 березня 2017 р.

УРОК 27
Тема. Музика в мультиплікації.
Мета. Розкрити особливості втілення контрастних почуттів у мультфільмах за допомогою музики. Поглибити ро­зуміння понять «саундтрек», «музична драматургія». Розвивати вміння інтерпретувати му­зичні образи симфонічної та вокальної музики. Виховувати інтерес до музичної творчості, почуття співпереживання, толе­рантності, естетичний смак.
Музичний матеріал: фрагменти мультфільму «Фантазія»: П. Дюк, симфонічне скерцо «Учень чарівника», І.Стравінський «Весна священна» (перегляд); Г.Татарченко, «Гей, ви, козаченьки» (розучування).
Тип уроку: урок поглиблення теми.
Обладнання: музичні інструменти (баян), магнітофон (музичний центр,DVD), підручник «Музичне мистецтво» 7 кл. (Л.Масол, Л.Аристова).

ХІД УРОКУ

1. Організаційний етап уроку.
Музичне вітання.
2. Актуалізація музичних вражень, опорних знань учнів.
- З якими музичними враженнями ви прийшли сьогодні на урок?
- Яка музика схвилювала вас найбільше?
- Яку музику ви можете виконати, а про яку - розповісти?
3. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Мільйони дітей і дорослих усього світу захоплюються мультфільмами Волта Діснея. А розпочався шалений успіх видатної кінокомпанії у далеких
30-х рр. минулого століття з кумедного персонажа — мишенятка Міккі Мауса. Уперше він з’явився в мультфільмі «Пароплавчик Віллі» (1928 р.) Нині Міккі Маус — найупізнаваніший герой мультфільмів, улюбленець кількох поколінь маленьких глядачів, а також логотип самої кіностудії «Волт Дісней Компані». Упродовж майже столітньої історії студія Дісней створила багато мультфільмів із чудовою музикою: «Білосніжка і Семеро гномів», «Піноккіо», «Попелюшка», «Спляча красуня» тощо.
Музичний мультфільм «Фантазія» (1940 р.) дещо вирізняється з-поміж інших кінострічок цієї компанії. Він складається з семи епізодів, музичним фоном в яких звучать твори Йоганна Себастьяна Баха, Петра Чайковського, Модеста Мусоргського, Франца Шуберта, Поля Дюка. Кожна частина фільму має самостійний сюжет, а сполучними ланками між епізодами слугують невеликі кіновставки за участю Філадельфійського оркестру. «Фантазію» вважають справжнім експериментом Волта Діснея, адже під час студійного запису в ній було вперше використано стереофонічний звук (fantasoud).
У 1999 р. кіностудія «Волт Дісней» випустила мультфільм «Фалтазія-2000», у якому було застосовано сучасні комп’ютерні технології. Один із сюжетів побудований за баладою Гете «Учень чарівника».
4. Перегляд фрагменту мультфільму «Фантазія-2000»: Поль Дюк «Учень чарівника».

- Передайте власні враження від музики.
- Як поєднані музичні та візуальні образи?
- Визначте, які інтонації переважають у творі — пісенні, танцювальні чи маршові.

5. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Пригадайте музику балету «Весна священна» Ігоря Стравінського, яку слухали у першому семестрі. Мультиплікатори «Фантазії» запропонували своє бачення музики І. Стравінського — картини зародження життя на Землі, від амеби до першого земноводного, панування і загибель динозаврів, порівняйте свої враження від прослуханої музики з інтерпретацією художників-аніматорів.

6. Перегляд фрагменту мультфільму «Фантазія-2000»: Ігор Стравінський «Весна священна».

7. Розучування пісні Г. Татарченка «Гей, ви, козаченьки».



8. Підсумок уроку.
- Яка музика звучала сьогодні на уроці?
- Яке враження справила вона на вас?        
Оцінювання навчальної діяльності учнів на уроці.

9. Домашнє завдання.

У вільний час переглянути фрагмент з м/ф «Фантазія»: Токата і фуга ре мінор Й.-С. Баха. Порівняти з іншими інтерпретаціями цього твору, які ми слухали на уроках.

Немає коментарів:

Дописати коментар