субота, 18 березня 2017 р.

УРОК 27. КАЗКОВІ ФІНЛЯНДІЯ І НОРВЕГІЯ
Мета. Розкрити особливості інструментальної музики щодо втілення духовного світу людини. Розвивати вміння інтерпретувати вокальні твори, формувати вокально-хорові навички. Виховувати інтерес до вокальної музики, а також емоційну чутливість та любов до краси.
Музичний матеріал: Я. Сібеліус, Симфонічна поема «Фінляндія»; Е. Гріг, «Захід сонця».
Обладнання: підручник «Музичне мистецтво» 4 кл. (Л. Аристова, В. Сергієнко), музичні інструменти; комп'ютер; фонохрестоматія.
Тип уроку: комбінований урок.
ХІД УРОКУ
1. Організаційний етап уроку.
Вхід учнів до класу (кабінету).
            Музичне вітання.
2. Актуалізація опорних знань, музичних вражень учнів.
 - Яка музика схвилювала вас упродовж тижня?
 - Про яку му­зику ви можете сьогодні розповісти?
3. Мотивація навчальної діяльності учнів.
            Як і всі країни Північної Європи, Фінляндія вражає своїми казковими зимовими краєвидами. Дуже давно люди вірили, що тут у дрімучих лісах — живуть магічні істоти: тролі та ельфи, злі чаклуни й добрі чарівники. Вважали, що зустріч із ними може змінити долю людини. А ще саме у Фінляндії живе Санта Клаус, який приносить подарунки дітям на Різдво. Музичний світ Фінляндії найяскравіше представлено творчістю композитора Яна Сібеліуса. Митець написав чимало творів до театральних п’єс, зокрема, і симфонічну поему «Фінляндія». Цей твір займає чільне місце в культурі країни, оскільки мовою музики автор змальовує історію її народу. Мелодія симфонічної поеми покладена в основу державного гімну.
4. Слухання симфонічної поеми «Фінляндія» Я. Сібеліуса.
- Який характер музики?
- Що виникло в уяві під час прослуховування твору?
5. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Музична культура іншої північної країни — Норвегії, відома творчістю Едварда Гріга, з якою нам вже доводилося ознайомлюватися. У своїй музиці композитор відобразив національний характер норвезького народу, його фольклор і побут. Не залишив поза увагою і красу природи рідного краю, яку дуже любив.
-       Пригадайте твори Е. Гріга.
-       У чому виявляються особливості його музики?
Особливістю норвезької музики є зміщення акценту сильної долі такту на слабку та пунктирний ритм. Музичні прикраси мелодій додають творам Гріга чарівності й неповторного колориту.
6. Слухання пісні «Захід сонця» Е. Гріга.
- Який характер музики?
- У якому ладу написано твір?
- Зверніть увагу на мелодію цього твору. Наспівайте.
7. Розучування пісні «Захід сонця» Е. Гріга.
8. Підсумок уроку.
 - Яка музика звучала на сьогоднішньому уроці?

       - Які почуття вона у вас викликала?

Немає коментарів:

Дописати коментар