УРОК 10
Тема. Народні музичні інструменти.
Мета. Показати багатство та різноманітність народних
музичних інструментів. Розвивати вокально-хорові навички, творчі виконавські здібності учнів,
збагачувати їхній емоційно-естетичний досвід. Виховувати інтерес до історії
українського народу та його музики, а також почуття патріотизму і кращі
моральні якості особистості.
Музичний та візуальний матеріал: М.Балема «Козацькому роду нема переводу» (розучування); українська народна
пісня «Як ішов я із Дебречина додому» (слухання); шотландські награвання «Грай,
волинко» (слухання).
Тип уроку: комбінований. Обладнання: музичні інструменти (баян, фортепіано), магнітофон
(музичний центр,DVD), підручник «Музичне мистецтво»
5 кл. (Л.Масол, Л.Аристова ).
ХІД УРОКУ
1.
Організаційний етап уроку.
Вхід учнів до класу (кабінету).
2.
Актуалізація музичного досвіду, опорних знань учнів.
— Які українські народні інструменти ви знаєте?
Назвіть.
3.
Мотивація музично-творчої діяльності учнів.
— Порівняйте музичні інструменти світу: в чому їх
схожість та різниця? (ілюстрації з підручника с.53)
4. Розповідь вчителя про скрипку, волинку та
троїстих музик.
5. Слухання.
Українська народна пісня «Як ішов я із Дебречина додому» у виконанні троїстих
музик, гурту "Пікардійська терція".
―
Який характер твору?
― Порівняйте два варіанти пісні (троїсті музики і "Пікардійська терція").
―
У чому незвичність виконання цієї
пісні?
6. Слухання.
Шотландські награвання «Грай, волинко».
―
Які інструменти звучать?
―
Який інструмент виконує соло?
―
Порівняйте з музикою троїстих
музик.
7. Читання української
казки «Чарівна скрипка»(с.56 – 57).
8. Продовження
розучування пісні М.Балеми «Козацькому роду нема переводу».
9. Підсумок уроку.
―
Яку роль відіграє українська
народна пісня в житті сучасної людини?
―
У яких музичних творах втілені почуття
любові до батьківщини? Який
висновок можна з цього зробити?
10. Домашнє завдання.
Слухати музику за власним
вибором, визначати її характер та втілені в ній почуття. По можливості
підготувати матеріал, який поглиблює тему уроку.
Немає коментарів:
Дописати коментар