суботу, 15 квітня 2017 р.

УРОК 29. ЗАГАДКОВІ ІНДІЯ, КИТАЙ І ЯПОНІЯ
Мета. Поглибити знання учнів про емоційно-виразні можливості музики.  Розвивати слухацьку увагу, образно-асоціативне мислення учнів. Виховувати ціннісне ставлення до музики, а також емоційну чутливість та естетичний смак.
Музичний матеріал: П. Чайковський, «Китайський танець» з балету «Лускунчик»; японська народна пісня «Вишня»; Д. Кабалевський, Варіації на тему японської народної пісні «Вишня»; індонезійська народна пісня «Прогулянка з батьком».
Обладнання: підручник «Музичне мистецтво» 4 кл. (Л. Аристова, В. Сергієнко), музичні інструменти; комп'ютер; фонохрестоматія.
Тип уроку: комбінований урок.

ХІД УРОКУ
1. Організаційний етап уроку.
Вхід учнів до класу (кабінету).
            Музичне вітання.

2. Актуалізація опорних знань, музичних вражень учнів.
 - Яка музика схвилювала вас упродовж тижня?
 - Про яку му­зику ви можете сьогодні розповісти?

3. Мотивація навчальної діяльності учнів.
            Творчість китайського народу багата на оригінальні пісні й танці. Пригадайте балет «Лускунчик», який написав російський композитор Петро Чайковський. Друга дія балету відбувається в Королівстві солодощів. На святі танцюють всі: шоколад, кава та чай, утворюючи веселий дивертисмент, тобто розваги.

Звернімося до словничка
Дивертисмент — це танцювальна сюїта, яка складається із сольних танцювальних номерів в опері чи балеті.

Кожен танець має свою назву: арабський танець (кава), китайський танець (чай), іспанський танець (шоколад) тощо. Китайський танець у «Лускунчику» жвавий і веселий.

4. Слухання «Китайського танцю» з балету «Лускунчик» П. Чайковського.
- Який інструмент виконує мелодію?
- Який характер танцю? '
- Що виникло в уяві під час прослуховування?

5. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Японська музика чимось схожа на китайську. Дуже давно японці навчалися музиці в Китаї, звідти і привезли додому чимало музичних п’єс.
Коли російський композитор Дмитро Кабалевський відвідав Японію, він був уражений красою її природи та пісень. Особливо йому припала до душі пісня «Вишня». На мелодію цієї пісні він написав варіації.

6. Розучування японської народної пісні «Вишня».

7. Слухання Варіацій на тему японської народної пісні «Вишня» Д.Кабалевського.

           - Як відбувається інтонаційний розвиток японської мелодії у варіаціях?
- Як змінюється характер інтонації?

8. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Індійська народна музика дуже тісно пов’язана з рухом, словом, жестом. Індійські пісні й танці зазвичай супроводжуються грою на ударних інструментах — барабанах, бубнах, грою на сітарі.

Звернімося до словничка
Сітар — індійський семиструнний щипковий інструмент

9. Розучування індонезійської народної  пісні «Прогулянка з батьком» .
10. Підсумок уроку.
 - Яка музика звучала на сьогоднішньому уроці?
       - Які почуття вона у вас викликала?
11. Домашнє завдання.
Слухати музику за власним вибором. Підготувати розповіді про її зміст, характер звучання, виражені в ній почуття.

4 коментарі: